Réasúnaíocht CuidÃonn staidéar a dhéanamh ar an nGaeilge leis an scoláire tógáil ar a chuid foghlama go dtà seo agus cur arÃs lena chuid scileanna chun taitneamh a bhaint as úsáid na Gaeilge. Tugann foghlaim teangacha deis don scoláire an tuiscint, an t-eolas agus na scileanna a bhaint amach chun a fhorás pearsanta, cognaÃoch agus sóisialta a fhorbairt, mar aon lena rannpháirtÃocht éifeachtach sa tsochaà dhomhanda. Tá na scileanna inaistrithe agus an mháistreacht a bheidh ag an scoláire ar theanga dála na Gaeilge rÃthábhachtach don fhoghlaim i gcoitinne agus don saol araon. CothaÃonn seo an cumas agus an mhuinÃn sa scoláire feidhmiú mar shaoránach smaointeach sa phobal teanga. TrÃd an Ghaeilge a fhoghlaim, a shealbhú agus a úsáid, aimsÃonn an scoláire faisnéis, forbraÃonn sé smaointeoireacht, agus cuireann sé dearcthaà agus mothúcháin in iúl. Dá réir, cuirtear ar chumas an scoláire riaradh ar éilimh éagsúla na scoile, an phobail, na fostaÃochta, an bhreisoideachais agus an tsaoil. Tá contanaim i gceist le turas an tsealbhaithe teanga, ó fhoghlaimeoir go húsáideoir dátheangach. AithnÃtear go forleathan sa taighde idirnáisiúnta gur iomaà buntáiste a bhaineann leis an ilteangachas. Cuireann an dátheangachas agus an t-ilteangachas leis an gcumas samhlaÃochta agus cruthaitheachta agus cothaÃonn sé dearcadh déach ar an saol. BÃonn leibhéal inniúlachta ar leith sa Ghaeilge de dhÃth in éagsúlacht de réimsà fostaÃochta anseo in Éirinn agus thar lear. Tá dualgas reachtúil ar ranna agus áisÃneachtaà Stáit soláthar a dhéanamh don phobal trà mheán na Gaeilge. CothaÃonn stádas oifigiúil agus oibre na Gaeilge san Aontas Eorpach deiseanna breise fostaÃochta. Is buntáiste à an Ghaeilge don scoláire ar mian leis obair sna réimsà éagsúla sin nó gnó a dhéanamh leo trà mheán na Gaeilge. Is fuinneog atá sa teanga trÃnar féidir leis an scoláire féachaint go comhuaineach ar a oidhreacht stairiúil agus chomhaimseartha chultúir agus féiniúlachta agus tuigeann an scoláire an tábhacht atá le húinéireacht phearsanta a ghlacadh uirthi dá bharr. Trà staidéar a dhéanamh ar an nGaeilge tugtar deis don scoláire ionannú a dhéanamh leis an bpobal teanga* agus páirt fhiúntach a ghlacadh ann chun deiseanna cumarsáide a thapú. Cuirtear le feasacht an scoláire faoi chultúr na teanga trà mhachnamh agus staidéar a dhéanamh ar an nGaeilge agus ar ghnéithe den chultúr. Is minic go spreagann na tuiscintà seo scoláire chun machnamh a dhéanamh faoina áit féin sa domhan mór agus faoin bhféiniúlacht chultúrtha ar bhonn nÃos leithne. Is féidir le ceangal nÃos doimhne le hoidhreacht shaibhir chultúrtha a phobail agus tuiscint nÃos doimhne uirthi a bheith ina phróiseas cumasaithe don scoláire. Nuair a chothaÃtear tuiscint sa scoláire ar chultúr na teanga, tugtar deis dó meas a bheith aige ar chultúir agus ar theangacha eile. FoghlaimÃonn an scoláire faoi struchtúr na teanga agus conas a oibrÃonn sÃ. Cuireann an scoláire lena thuiscint ar an teanga féin (feasacht teanga) trà dhul i ngleic le téacsanna, téacsanna ilmhódacha san áireamh. Trà thascanna teanga cuà bunaithe ar an réimse téacsanna sin tagann an scoláire i dtÃr ar na difrÃochtaà idir an teanga labhartha agus an teanga scrÃofa. Tugann sé nithe faoin teanga faoi deara ón gcaoi ina n-úsáidtear go laethúil à agus ón gcaoi a gcuirtear friotal uirthi sa scrÃobh. Spreagtar an scoláire chun gnéithe na teanga nach bhfuil inchomparáide leis an mBéarla (foclóir, gramadach, comhréir agus foghraÃocht) a thabhairt faoi deara. Cuirtear ar a chumas dul i ngleic le deacrachtaà tuisceana agus foghlama agus tuigeann sé cúiseanna a chuid earráidà féin trà chodarsnacht chórasach a dhéanamh idir an Ghaeilge agus Béarla nó idir an Ghaeilge agus teangacha eile. BÃonn an scoláire gnÃomhach agus gafa i gceann na scileanna teanga uile; éisteacht, léamh, labhairt, idirghnÃomhú cainte agus scrÃobh agus bÃonn sé ag plé agus ag déanamh comparáide agus iniúchadh idir éagsúlacht téacsanna, téacsanna litrÃochta san áireamh ag forbairt a scileanna cumarsáide agus smaointeoireachta agus criticiúlachta. Léann an scoláire an litrÃocht le léargas agus le samhlaÃocht nà amháin sa seomra ranga ach ar a shon féin freisin. Agus é ag léamh téacsanna ábhartha sÃntear cumas criticiúil an scoláire. Ós gnÃomhaÃocht shóisialta chomh maith le pearsanta à an fhoghlaim, téann an scoláire i ngleic leis na scileanna agus na deiseanna a bhaineann leis an bhfoghlaim fhéinriartha agus chomhoibritheach araon chun spriocanna teanga cuà a bhaint amach. Trà idirghnÃomhú leis an múinteoir agus lena chomhscoláirà agus trà mhachnamh a dhéanamh, fásann tuiscint an scoláire air féin mar fhoghlaimeoir teanga. Cuireann sé aithne de réir a chéile ar a chuid straitéisà foghlama agus ar a stÃl phearsanta foghlama. Trà thascanna éagsúla teanga a chur i gcrÃch tuigeann an scoláire na réimsà ar a bhfuil feabhas tagtha maidir lena úsáid teanga, na gnéithe ina bhfuil breis feabhsúcháin ag teastáil agus conas tabhairt faoin bhfeabhsúchán sin. Mar thoradh, cuirtear le muinÃn agus le cumas féinriartha an scoláire i dtaobh na foghlama agus na teanga. Tógann an scoláire ar a scileanna teanga agus digiteacha agus é ag cruthú téacsanna, ag déanamh cumarsáide ar lÃne, nó ag lorg eolais, rud a chuireann seo go mór lena litearthacht dhigiteach trà chéile. Agus a mháistreacht is a mheas ar an nGaeilge á bhforbairt sa scoláire, is amhlaidh a fhásfaidh a chuid deiseanna chun sult a bhaint as an saol agus an chuid is fearr a thabhairt uaidh don tsochaà anois, agus san am atá le teacht. * Pobal teanga: pobal ina bhfuil an sprioctheanga á labhairt mar ghnáth-theanga cumarsáide i réimse an teaghlaigh agus i réimsà lasmuigh de.