Gaeilge agus na Príomhscileanna
Sa bhreis ar eolas sainiúil cothaÃonn ábhair agus gearrchúrsaà na sraithe sóisearaà deiseanna chun raon prÃomhscileanna a fhorbairt. Tá féidearthachtaà ann tacú leis na prÃomhscileanna go léir le linn an chúrsa seo ach tá cuid dÃobh fÃorthábhachtach. Leagtar amach na hocht bprÃomhscil go mion i bPrÃomhscileanna na Sraithe SóisearaÃ.
LéirÃonn na samplaà thÃos cuid de na gnéithe a nascann le gnÃomhaÃochtaà foghlama sa Ghaeilge.
PrÃomhscil | Gné(ithe) na prÃomhscile | Samplaà de ghnÃomhaÃocht foghlama an scoláire |
---|---|---|
A bheith cruthaitheach | Ag foghlaim go cruthaitheach | Mar úsáideoir teanga beidh deiseanna ag an scoláire an teanga a úsáid go cruthaitheach agus cur lena chruthaitheacht sa labhairt agus sa scrÃbhneoireacht. Gintear cruthaitheacht trà dhul i ngleic le téacsanna litrÃochta agus trà a théasanna féin a chumadh. |
A bheith liteartha |
Smaointe a chur in iúl go soiléir agus le cruinneas Téacsanna éagsúla a fhiosrú agus a chruthú, lena n áirÃtear téacsanna ilmhódacha |
Agus an scoláire ag dul i ngleic le raon leathan téacsanna (téacsanna ilmhódacha san áireamh) forbróidh sé feasacht nÃos grinne maidir le conas a oibrÃonn teanga. Cuirfidh seo ar a chumas roghanna oilte teanga a dhéanamh a léireoidh cruinneas agus saibhreas teanga an scoláire i labhairt agus scrÃobh na Gaeilge féin agus in ábhair eile trasna an churaclaim. Úsáidfidh an scoláire réimse leathan de straitéisà tuisceana chun dul i ngleic le téacsanna clóite agus digiteacha. Tabharfaidh an scoláire faoi phleanáil, dréachtú agus scrÃbhneoireacht i réimse seánraà le tuiscint ar spriocghrúpa, ar stÃl agus ar réimeanna úsáidte teanga éagsúla. |
A bheith uimheartha | Patrúin, treochtaà agus coibhneasa a fheiceáil | Tabharfaidh an scoláire faoi ghnÃomhaÃochtaà foghlama teanga ar nós eolas a bhailiú ó shuirbhéanna agus ó cheistneoirà sa rang. Bainfidh an scoláire leas as an nuatheicneolaÃocht dhigiteach chun eolas a lorg, a bhailiú, a mheas agus chun úsáid a bhaint as an eolas sin trà chur sÃos nó trà chur i láthair. Rachaidh sé i ngleic le coincheapa cainnÃochtúla agus gnéithe den uimhrÃocht nó den tomhas feidhmeach. Aithneoidh sé patrúin teanga i dtéacsanna, téacsanna liteartha san áireamh. |
Cumarsáid | Teanga a úsáid | Beidh an scoláire in ann cumarsáid phearsanta agus idirphearsanta fhiúntach a dhéanamh lena chomhscoláirà agus le húsáideoirà eile an phobail teanga. |
Eolas agus smaointeoireacht a bhainistiú | Athmhahcnamh agus meastóireacht ar mo chuid foghlama | Déanfaidh an scoláire machnamh agus meastóireacht ar aiseolas a gheobhaidh sé trà fhéinmheasúnú nó trà phiarmheasúnú (ó scoláirà eile) agus aiseolas ó mhúinteoirà chun teacht ar shlite inar féidir leis a bheith nÃos cruinne ina tháirgeadh teanga féin (idir scrÃofa agus labhartha) agus nÃos feasaà air féin mar fhoghlaimeoir teanga. |
Mé féin a bhainistiú | Spriocanna pearsanta a shocrú agus a bhaint amach | Tuigfidh an scoláire an tábhacht a bhaineann le machnamh, le heagar agus le soiléireacht ar mhaithe le spriocanna a bhaint amach go héifeachtach agus in am agus é ag plé agus ag cruthú téacsanna Gaeilge. |
Fanacht folláin | A bheith dearfach faoin bhfoghlaim | Forbróidh an scoláire meon dearfach i leith fhoghlaim na teanga agus é ag dul i ngleic le tascanna agus gnÃomhaÃochtaà éagsúla teanga agus ag machnamh air féin mar fhoghlaimeoir teanga. |
Obair le daoine eile | Foghlaim le daoine eile | Rachaidh an scoláire i gcomhairle agus i gcomhpháirt lena chomhfhoghlaimeoirà agus le daoine eile chun sochair a fhoghlama féin agus fhoghlaim a chéile. Tuigfidh an scoláire a thábhachtaà is a thairbhà is atá sé éisteacht le daoine eile agus a bheith measúil orthu agus é ag cur raon leathan gnÃomhaÃochtaà agus tascanna i gcrÃch. |