Gaeilge agus na Príomhscileanna
Sa bhreis ar eolas sainiúil cothaÃonn ábhair agus gearrchúrsaà na sraithe sóisearaà deiseanna chun raon prÃomhscileanna a fhorbairt. Tá féidearthachtaà ann tacú leis na prÃomhscileanna go léir le linn an chúrsa seo ach tá cuid dÃobh fÃorthábhachtach. Leagtar amach na hocht bprÃomhscil go mion i bPrÃomhscileanna na Sraithe SóisearaÃ.
LéirÃonn na samplaà thÃos cuid de na gnéithe a nascann le gnÃomhaÃochtaà foghlama sa Ghaeilge.
PrÃomhscil | Gné(ithe) na prÃomhscile | Samplaà de ghnÃomhaÃocht foghlama an scoláire |
---|---|---|
A bheith cruthaitheach | Ag foghlaim go cruthaitheach | Mar úsáideoir teanga beidh deiseanna ag an scoláire cÃoradh a dhéanamh ar raon gnéithe a bhaineann leis an teanga agus leis an gcultúr. Bainfidh sé leas as meáin éagsúla, teicneolaÃocht dhigiteach san áireamh, chun dearcthaà a chÃoradh agus chun smaointe a léiriú ar bhealach cruthaitheach. |
A bheith liteartha |
Smaointe a chur in iúl go soiléir agus le cruinneas Téacsanna éagsúla a fhiosrú agus a chruthú, lena n áirÃtear téacsanna ilmhódacha |
Agus an scoláire ag dul i ngleic le raon leathan téacsanna (téacsanna ilmhódacha san áireamh) forbróidh sé feasacht nÃos grinne maidir le conas a oibrÃonn teanga. Cuirfidh sé seo ar a chumas roghanna oilte teanga a dhéanamh chun é féin a chur in iúl, chun eolas agus smaointe a aimsiú, a úsáid agus a roinnt. Trà bheith páirteach i gcumarsáid idirghnÃomhach forbróidh an scoláire bunchlocha na hidirghnÃomhaÃochta cainte; scileanna éisteachta agus labhartha. Tabharfaidh an scoláire faoi phleanáil, dréachtú agus scrÃbhneoireacht i réimse seánraà ag léiriú feasachta atá ag dul i méid ar spriocghrúpa agus stÃl. |
A bheith uimheartha | Patrúin, treochtaà agus coibhneas a fheiceáil | Tabharfaidh an scoláire faoi ghnÃomhaÃochtaà foghlama teanga ar nós eolas a bhailiú ó shuirbhéanna agus ó cheistneoirà sa rang. Bainfidh an scoláire leas as an nuatheicneolaÃocht dhigiteach chun eolas a lorg, a bhailiú, a mheas agus chun úsáid a bhaint as an eolas sin trà chur sÃos nó trà chur i láthair. Rachaidh sé i ngleic le coincheapa cainnÃochtúla agus gnéithe den uimhrÃocht nó den tomhas feidhmeach. Aithneoidh sé patrúin teanga i dtéacsanna, téacsanna liteartha san áireamh. |
Cumarsáid | Teanga a úsáid |
Cuirfidh an scoláire feabhas ar a scileanna cumarsáide trà bheith ag úsáid teanga a bhaineann lena shaol féin agus leis an saol i gcoitinne. Gheobhaidh sé taithà ar a bheith ag cur faisnéise agus tuairimà i láthair ar a shon féin nó ar son grúpa trà mheán na Gaeilge. |
Eolas agus smaointeoireacht a bhainistiú | Athmhachnamh agus meastóireacht ar mo chuid foghlama |
Déanfaidh an scoláire machnamh agus meastóireacht ar aiseolas faighte trà fhéinmheasúnú nó trà phiarmheasúnú (ó scoláirà eile) agus aiseolas ó mhúinteoirà chun teacht ar shlite inar féidir leis a bheith nÃos cruinne ina tháirgeadh teanga féin (scrÃofa agus labhartha) agus nÃos feasaà air féin mar fhoghlaimeoir teanga. |
Mé féin a bhainistiú | Spriocanna pearsanta a shocrú agus a bhaint amach | Tuigfidh an scoláire an tábhacht a bhaineann le machnamh, le heagar agus le soiléireacht ar mhaithe le spriocanna a bhaint amach go héifeachtach agus in am agus é ag plé agus ag cruthú téacsanna Gaeilge. |
Fanacht folláin | A bheith dearfach faoin bhfoghlaim | Forbróidh an scoláire meon dearfach i leith fhoghlaim na teanga agus é ag dul i ngleic le tascanna agus gnÃomhaÃochtaà éagsúla teanga agus ag machnamh air féin mar fhoghlaimeoir teanga. |
Obair le daoine eile | Foghlaim le daoine eile | Rachaidh an scoláire i gcomhairle agus i gcomhpháirt lena chomhfhoghlaimeoirà agus le daoine eile chun sochair a fhoghlama féin agus fhoghlaim a chéile. Tuigfidh an scoláire a thábhachtaà is a thairbhà is atá sé éisteacht le daoine eile agus a bheith measúil orthu agus é ag cur raon leathan de ghnÃomhaÃochtaà agus tascanna i gcrÃch. |