Réasúnaíocht ForbraÃonn agus doimhnÃonn an scoláire a thugann faoi staidéar a dhéanamh ar an nGaeilge sa tsonraÃocht seo a chuid scileanna teanga. Agus an scoláire ar thuras an tsealbhaithe forbraÃonn a fhorás pearsanta cognaÃoch agus sóisialta agus cuirtear ar a chumas páirt fhiúntach a ghlacadh sa phobal teanga nó sna pobail teanga atá timpeall air. Trà staidéar a dhéanamh ar an nGaeilge cothaÃtear fonn ann páirt a ghlacadh i bpobal teanga na Gaeilge agus cothaÃtear meas ann ar an bpobal sin agus ar phobail teanga eile. Tá na scileanna inaistrithe agus an mháistreacht a bheidh ag an scoláire ar theanga rÃthábhachtach don fhoghlaim i gcoitinne agus don saol araon. CothaÃonn seo an cumas agus an mhuinÃn sa scoláire feidhmiú mar shaoránach smaointeach sa phobal teanga. TrÃd an Ghaeilge a fhoghlaim, a shealbhú agus a úsáid, aimsÃonn an scoláire faisnéis, forbraÃonn sé smaointeoireacht, agus cuireann sé dearcthaà agus mothúcháin in iúl. Dá réir, cuirtear ar chumas an scoláire riaradh ar éilimh éagsúla na scoile, an phobail, na fostaÃochta, an bhreisoideachais agus an tsaoil. Tá contanaim i gceist le turas an tsealbhaithe, ó fhoghlaimeoir go húsáideoir neamhspleách teanga. AithnÃtear go forleathan sa taighde idirnáisiúnta gur iomaà buntáiste a bhaineann leis an ilteangachas. Cuireann an dátheangachas agus t-ilteangachas leis an gcumas samhlaÃochta agus cruthaitheachta agus cothaÃonn sé dearcadh déach ar an saol. BÃonn leibhéal inniúlachta ar leith sa Ghaeilge de dhÃth in éagsúlacht de réimsà fostaÃochta anseo in Éirinn agus thar lear. Tá dualgas reachtúil ar ranna agus áisÃneachtaà Stáit soláthar a dhéanamh don phobal trà mheán na Gaeilge. CothaÃonn stádas oifigiúil agus oibre na Gaeilge san Aontas Eorpach deiseanna breise fostaÃochta. Is buntáiste à an Ghaeilge don scoláire ar mian leis obair sna réimsà éagsúla seo nó gnó a dhéanamh leo trà mheán na Gaeilge. AithnÃtear go bhfuil éagsúlacht mhór ag baint le pobal teanga na Gaeilge. CuimsÃonn an téarma pobal teanga na Gaeilge ceantair ina bhfuil an Ghaeilge mar theanga phobail iontu. Ina theannta sin, tá an teanga in úsáid mar ghnáth-theanga theaghlaigh agus ag méid mór nuachainteoirà lasmuigh de na ceantair sin ar fud na tÃre agus thar lear. CeanglaÃonn an staidéar ar an nGaeilge an scoláire lena phobal teanga féin. Is fuinneog atá sa teanga trÃnar féidir leis an scoláire féachaint go comhuaineach ar a oidhreacht stairiúil agus chomhaimseartha chultúir agus féiniúlachta agus tuigtear don scoláire an tábhacht atá le húinéireacht phearsanta a ghlacadh uirthi dá bharr. LéirÃonn an scoláire meas ar a theanga bhaile, ar úsáid áitiúil teanga, agus ar a chleachtais litearthachta lasmuigh den scoil. Trà mhachnamh agus staidéar a dhéanamh ar an nGaeilge agus ar ghnéithe den chultúr, méadaÃonn feasacht an scoláire faoi chultúr phobal na teanga agus faoi chultúr a phobal áitiúil féin. Is minic a spreagann na tuiscintà seo scoláire chun machnamh a dhéanamh ar a áit féin sa domhan mór agus ar an bhféiniúlacht chultúrtha ar bhonn nÃos leithne. Is féidir le ceangal le hoidhreacht shaibhir chultúrtha a phobail agus tuiscint nÃos doimhne uirthi a bheith ina phróiseas cumasaithe don scoláire. Trà staidéar a dhéanamh ar thraidisiúin an phobail áitiúil, idir nua agus sean, cuirtear le feasacht idirchultúrtha an scoláire. Cuireann seo lena chumas dearcthaà agus meon an phobail agus/nó a phobail féin a fhiosrú agus a chur i gcomparáid. Trà dhul i ngleic le téacsanna, téacsanna ilmhódacha san áireamh, agus tascanna cumarsáideacha oiriúnacha bunaithe ar na téacsanna sin, forbraÃonn an scoláire scileanna cumarsáide agus smaointeoireachta a chuireann lena thuiscint ar an teanga féin (feasacht teanga). Tugann sé nithe faoin teanga faoi deara ón gcaoi a n-úsáidtear go laethúil à agus ón gcaoi a gcuirtear friotal uirthi sa scrÃobh. FoghlaimÃonn an scoláire faoi struchtúr na teanga agus conas a oibrÃonn sÃ. Cuirtear ar chumas an scoláire réimeanna éagsúla teanga a úsáid i gcomhthéacs. Trà thascanna teanga cuà bunaithe ar an réimse téacsanna sin téann an scoláire i dtÃr ar na difrÃochtaà idir an teanga labhartha agus an teanga scrÃofa. CabhraÃonn an tabhairt faoi deara agus an fheasacht teanga go mór leis an scoláire tabhairt faoi earráidà an mhÃchruinnis a cheartú. Tacóidh an fheasacht teanga leis an scoláire roghanna oilte teanga a dhéanamh agus é ag ionramháil ábhair, smaointe agus coincheapa, nà amháin i dtaobh na Gaeilge féin mar theanga ach in ábhair eile an churaclaim freisin. BÃonn an scoláire gnÃomhach agus gafa i gceann na scileanna teanga uile; éisteacht, léamh, labhairt, idirghnÃomhú cainte agus scrÃobh agus bÃonn sé ag plé faoi, agus ag déanamh comparáidà agus iniúchadh idir éagsúlacht téacsanna, téacsanna litrÃochta san áireamh, ag forbairt a scileanna cumarsáide agus smaointeoireachta agus criticiúlachta. Léann an scoláire an litrÃocht le léargas agus le samhlaÃocht nà amháin sa seomra ranga ach ar a shon féin freisin agus é ag léamh téacsanna ábhartha sÃntear cumas criticiúil an scoláire. Ós gnÃomhaÃocht shóisialta chomh maith le pearsanta à an fhoghlaim, téann an scoláire i ngleic leis na scileanna agus na deiseanna a bhaineann leis an bhfoghlaim fhéinriartha agus chomhoibritheach araon chun spriocanna teanga cuà a bhaint amach. Trà idirghnÃomhú leis an múinteoir agus lena chomhscoláirà agus machnamh a dhéanamh, fásann tuiscint an scoláire air féin mar fhoghlaimeoir teanga. Cuireann sé aithne de réir a chéile ar a chuid straitéisà foghlama agus ar a stÃl phearsanta foghlama. Trà thascanna éagsúla teanga a chur i gcrÃch tuigeann an scoláire na réimsà ar a bhfuil feabhas tagtha maidir lena úsáid teanga, na háiteanna ina bhfuil breis feabhsúcháin ag teastáil agus conas tabhairt faoin bhfeabhsúchán sin. Mar thoradh air sin, cuirtear le muinÃn agus le cumas féinriartha an scoláire i dtaobh na foghlama agus na teanga. Tógann an scoláire ar a scileanna teanga agus digiteacha agus é ag cruthú téacsanna, ag déanamh cumarsáid ar lÃne, nó ag lorg eolais, rud a chuireann go mór lena litearthacht dhigiteach trà chéile. Agus a mháistreacht is a mheas ar an nGaeilge á bhuanú sa scoláire, is amhlaidh a fhásfaidh a chuid deiseanna chun sult a bhaint as an saol agus an chuid is fearr a thabhairt uaidh don tsochaà anois, agus san am atá le teacht.