Measúnú Baineann measúnú sa tsraith shinsearach le faisnéis faoi phróisis agus faoi thorthaà foghlama a bhailiú, a léirmhÃniú agus a úsáid. Tá foirmeacha éagsúla measúnaithe ann agus úsáidtear é ar chúiseanna difriúla. Baintear úsáid as measúnú chun an tslà chuà a aimsiú don scoláire trà churaclam difreáilte, chun sainréimsà deacrachta nó láidreachta scoláire áirithe a shainaithint agus chun gnóthachtáil a thástáil agus a theistiú. Is tacaÃocht don fhoghlaim é an measúnú agus cuireann sé chun feabhais à trà chabhrú leis an scoláire agus leis an múinteoir na chéad chéimeanna eile sa phróiseas teagaisc agus foghlama a shainaithint. Chomh maith le straitéisà éagsúla teagaisc, tacóidh straitéisà éagsúla measúnuithe leis an bhfoghlaim agus soláthróidh siad faisnéis atá inúsáidte mar aiseolas, sa chaoi is gur féidir gnÃomhaÃochtaà teagaisc agus foghlama a chur in oiriúint do riachtanais an fhoghlaimeora aonair. De thoradh tascanna atá cuà agus mealltach a leagan sÃos, ceisteanna ardoird a chur agus aiseolas a thabhairt a chuireann neamhspleáchas an fhoghlaimeora chun cinn, tacóidh an measúnú leis an bhfoghlaim chomh maith le coimriú a thabhairt ar an ngnóthachtáil. Tá roinnt gnéithe tábhachtacha de na measúnuithe sa rÃomheolaÃocht nach mór a bhreithniú: an úsáid a bhaintear as tascanna údaracha, leithead na gcoincheap atáthar a mheas, agus an ról speisialta atá rÃomhairà in ann a imirt maidir le treoir a thabhairt agus feidhmÃocht a thomhas. I gcomparáid le hábhair eile, tugann an rÃomheolaÃocht deis ar leith chun tairbhe a bhaint as foghlaim ar lÃne agus as measúnú a dhéantar ar rÃomhaire. Is féidir leis an scoláire rÃomhchláir a chruthú amhail cluichÃ, feidhmchláir agus ionsamhlúcháin laistigh de thimpeallacht ina mbailÃtear sonraÃ, ina ndéantar gnóthachtáil a anailÃsiú, agus ina gcuirtear an dul chun cinn in iúl don scoláire agus don mhúinteoir araon. Is féidir le measúnú tionscadal-bhunaithe nó measúnú punainne ar obair chúrsa go leor de na torthaà foghlama sa rÃomheolaÃocht a bhaineann le feidhmÃocht a thomhas. Leis an measúnú ar obair chúrsa, tugtar deis don scoláire a thuiscint a léiriú ar bhealaà éagsúla chun aird a dhÃriú ar a chruthaitheacht, a chuid spéiseanna, agus a thuiscint. Measúnú i gcomhair teistiúcháin Tá an measúnú le haghaidh teistiúcháin bunaithe ar aidhm, ar chuspóirà agus ar thorthaà foghlama na sonraÃochta seo. Baintear difreáil amach sa mheasúnú trà scrúduithe ar dhá leibhéal—Gnáthleibhéal agus Ardleibhéal. Tá dhá chomhpháirt sa mheasúnú i RÃomheolaÃocht na hArdteistiméireachta: (i) scrúdú ag deireadh an chúrsa agus (ii) obair chúrsa. LéirÃtear an gaol idir cur i bhfeidhm scileanna agus ábhar teoiriciúil na sonraÃochta sa dá chomhpháirt. D’fhéadfaà ceisteanna le formáidà agus cineálacha éagsúla a chuimsiú sa mheasúnú ag deireadh an chúrsa. Déanfar measúnú sna ceisteanna ar na prÃomhchoincheapa agus ar chleachtais agus ar phrionsabail na rÃomheolaÃochta. Beidh na ceisteanna bunaithe ar na torthaà foghlama sa tsonraÃocht; mar sin féin, d’fhéadfadh aon cheist dul i ngleic le breis is toradh foghlama amháin, nó d’fhéadfaà iarraidh ar an scoláire eolas agus scileanna a thabhairt le chéile thar roinnt réimsà den tsonraÃocht. Sa mheasúnú ar obair chúrsa, iarrfar ar an scoláire inniúlacht a léiriú in ábhar agus i scileanna an chúrsa nach furasta measúnú a dhéanamh orthu leis an scrúdú ag deireadh an chúrsa. Iarrfar ar an scoláire déantán rÃomhaireachtúil nuálach a chruthú, agus tuairisc a thabhairt ar an obair agus ar an bpróiseas a bhà i gceist leis. Nà mór don scoláire aitheantas a thabhairt, trà lua agus tagairtà cuÃ, d'fhoinse nó d’údar na faisnéise nó na fianaise go léir a thógtar ó obair duine eile. SamhlaÃtear go gcuirfear obair an scoláire sa dá chomhpháirt isteach go leictreonach agus go ndéanfar Coimisiún na Scrúduithe Stáit (CSS) à a mharcáil. Beidh an measúnú ar an dá chomhpháirt ag teacht le cuspóirà na sonraÃochta, agus déanfar measúnú ar a mhéid is atá an scoláire in ann an méid seo a leanas a dhéanamh: tuiscint a fhorbairt ar an gcaoi a gcuireann teicneolaÃocht rÃomhaireachta bealaà nua i láthair chun dul i ngleic le fadhbanna smaointeoireacht rÃomhaireachtúil a úsáid chun fadhbanna a anailÃsiú, agus chun réitigh a dhearadh, a fhorbairt agus a mheas rÃomhchláir a léamh, a scrÃobh, a thástáil agus a mhodhnú tuiscint a fhorbairt ar an gcaoi a n-oibrÃonn rÃomhairà agus na pÃosaà éagsúla den rÃomhchóras agus ar an ngaol eatarthu, lena n-áirÃtear bogearraÃ, sonraÃ, crua-earraÃ, cumarsáid, agus úsáideoirà tuiscint a fhorbairt ar an athrú atá ag teacht ar theicneolaÃocht rÃomhaireachta agus ar na himpleachtaà eiticiúla agus sóisialta a bhaineann le húsáid na teicneolaÃochta rÃomhaireachta i saincheisteanna sóisialta na linne seo agus sa todhchaà oibriú as a stuaim féin, cumarsáid éifeachtach a dhéanamh, agus na himthosca a mbÃonn tionchar acu ar chomhoibriú agus ar obair fhoirne a thuiscint úsáid a bhaint as teicneolaÃocht faisnéise ar shlà atá freagrach, inniúil, muinÃneach, machnamhach, agus cruthaitheach. Struchtúr an mheasúnaithe i gcomhair teistiúcháin Tá dhá chomhpháirt mheasúnachta ar gach leibhéal, scrúdú ag deireadh an chúrsa (70%) agus obair chúrsa (30%). Table 3: Overview of assessment Comhpháirt Céatadán Scrúdú ag deireadh an chúrsa 70 Measúnú scrÃofa agus rÃomhaire-bhunaithe ar thorthaà foghlama Measúnú ar an obair chúrsa 30 Déantán rÃomhaireachtúil amháin le tuairisc Total 100 Scrúdú ag deireadh an chúrsa Beidh raon cineálacha ceisteanna sa scrúdú ag deireadh an chúrsa. Éileoidh na ceisteanna go léireoidh an scoláire eolas, tuiscint, cur i bhfeidhm, anailÃs, measúnú agus cruthaitheacht atá cuà do gach leibhéal. Tá na prÃomhscileanna fite fuaite sna torthaà foghlama agus déanfar iad a mheasúnú i gcomhthéacs na dtorthaà foghlama. Déanfar measúnú sa scrúdú ar na rudaà seo a leanas: eolas agus fÃricÃ, prionsabail agus modhanna a bhaineann le rÃomheolaÃocht a thabhairt chun cuimhne eolas agus tuiscint ar phrionsabail agus ar choincheapa na rÃomheolaÃochta a chur i bhfeidhm, lena n-áirÃtear teibÃocht, loighic, algartaim agus léiriú sonraÃ, agus conas fadhbanna a anailÃsiú i dtéarmaà rÃomhaireachtúla an cumas cód a scrÃobh agus cód rÃomhchláir a thiomsú, a thástáil agus a dhÃfhabhtú an cumas meastóireacht a dhéanamh ar rÃomhchórais a réitÃonn fadhbanna, breithiúnas réasúnta a dhéanamh orthu agus conclúidà a chur i láthair fadhbanna a réiteach bunaithe ar chomhtháthú, anailÃsiú agus measúnú a dhéanamh ar fhaisnéis cháilÃochtúil agus chainnÃochtúil agus ar shonraÃ, ag úsáid eolais a fuarthas ó na trà shnáithe ar fad tuiscint ar ghnéithe eiticiúla, stairiúla, comhshaoil agus teicneolaÃochta na RÃomheolaÃochta, agus ar an tionchar a bhÃonn ag an rÃomheolaÃocht ar fhorbairt shóisialta agus eacnamaÃochta na sochaÃ. Beidh codanna sa scrúdú ina gcumhdófar ceisteanna a théann i ngleic leis na nithe seo a leanas: Topaicà rÃomheolaÃochta thar an tsonraÃocht iomlán Ceisteanna praiticiúla a éilÃonn úsáid a bhaint as teanga rÃomhchlárúcháin Ceisteanna bunaithe ar chomhthéacsanna agus ar réimsà difriúla den tsonraÃocht. Tábla 4: Critéir mheasúnaithe ag deireadh an chúrsa LéirÃonn leibhéal ard gnóthachtála Leibhéal measartha gnóthachtála Leibhéal Ãseal gnóthachtála léirÃonn sé eolas agus tuiscint bheacht ar phrionsabail agus ar choincheapa RÃomheolaÃocht na hArdteistiméireachta gan ach beagán easnamh suntasach.. léirÃonn sé eolas agus tuiscint mhaith ar phrionsabail agus ar choincheapa RÃomheolaÃocht na hArdteistiméireachta. léirÃonn sé eolas agus tuiscint theoranta ar phrionsabail agus ar choincheapa RÃomheolaÃocht na hArdteistiméireachta. cuireann sé eolas agus tuiscint ar phrionsabail agus ar choincheapa na rÃomheolaÃochta i bhfeidhm go seasta maidir le réiteach fadhbanna i gcomhthéacsanna a bhfuil cleachtadh aige orthu agus cinn nach bhfuil, ag úsáid modhanna smaointeoireachta rÃomhaireachtúla cuÃ. cuireann sé eolas agus tuiscint ar phrionsabail agus ar choincheapa na rÃomheolaÃochta i bhfeidhm maidir le réiteach fadhbanna i gcomhthéacsanna a bhfuil cleachtadh aige orthu agus roinnt comhthéacsanna nach bhfuil, ag úsáid modhanna smaointeoireachta rÃomhaireachtúla cuÃ. roghnaÃonn sé fÃricà agus prionsabail chuà chun fadhbanna a bhaineann le hábhar a bhfuil cleachtadh aige air a réiteach, trà úsáid a bhaint as raon teoranta modhanna smaointeoireachta rÃomhaireachtúla. tá sé in ann cód rÃomhchláir a scrÃobh, a thiomsú, a thástáil agus a dhÃfhabhtú ar bhealach a fhaigheann réidh le beagnach. tá sé in ann cód rÃomhchláir a scrÃobh, a thiomsú, a thástáil agus a dhÃfhabhtú le roinnt earráidÃ. nÃl aige ach cumas teoranta maidir le cód rÃomhchláir a scrÃobh, a thiomsú, a thástáil agus a dhÃfhabhtú. déanann sé rÃomhchórais a réitÃonn fadhbanna a dhearadh agus a rÃomhchlárú go seasta, déanann sé meastóireacht agus breithiúnas réasúnta orthu agus cuireann sé conclúidà i láthair. dearann sé rÃomhchláir agus déanann meastóireacht ar roinnt rÃomhchóras a réitÃonn fadhbanna, déanann sé breithiúnas maidir leo sin agus cuireann sé conclúidà i láthair. dearann sé rÃomhchláir nach réitÃonn fadhbanna a raibh siad deartha lena réiteach. Cuireann sé meastóireacht theoranta i láthair maidir le roinnt rÃomhchóras gan breithiúnas a dhéanamh orthu ná conclúidà a chur i láthair. léirÃonn sé eolas agus tuiscint bheacht ar ghnéithe eiticiúla, stairiúla, comhshaoil agus teicneolaÃochta na rÃomheolaÃochta, agus ar an gcaoi a gcuidÃonn an rÃomheolaÃocht lena shaol pearsanta agus le forbairt shóisialta agus eacnamaÃochta na sochaÃ. léirÃonn sé eolas agus tuiscint mhaith ar na gnéithe eiticiúla, stairiúla, comhshaoil agus teicneolaÃochta na rÃomheolaÃochta, agus ar an gcaoi a gcuidÃonn an rÃomheolaÃocht lena shaol pearsanta agus le forbairt shóisialta agus eacnamaÃochta na sochaÃ. léirÃonn sé eolas agus tuiscint theoranta ar na gnéithe eiticiúla, stairiúla, comhshaoil agus teicneolaÃochta na rÃomheolaÃochta, agus ar an gcaoi a gcuidÃonn an rÃomheolaÃocht lena shaol pearsanta agus le forbairt shóisialta agus eacnamaÃochta na sochaÃ. Measúnú ar an obair chúrsa Sa mheasúnú ar an obair chúrsa, bainfear leas as cásanna praiticiúla chun measúnú a dhéanamh ar an gcaoi a ndearann an scoláire struchtúir shonraà agus a bhforbraÃonn sé algartaim, a ndéanann sé comhtháthú ar smaointe agus tástáil ar hipitéisÃ, agus ar an gcaoi a ndéanann sé iniúchadh ar chineálacha cur chuige malartacha. Beidh sé cosúil le struchtúr na dtascanna foghlama feidhmà i snáithe 3, a chuireann an scoláire i gcrÃch i rith dhá bhliain an chúrsa. Mar sin féin, nà mór an measúnú ar an obair chúrsa a dhéanamh ar bhonn aonair. Nà bheidh cead ag an scoláire oibriú i ngrúpaà don mheasúnú ar an obair chúrsa. Ag druidim le deireadh téarma 1 den dara bliain den chúrsa, leagfaidh Coimisiún na Scrúduithe Stáit (CSS) sÃos tasc ina gcaithfidh an scoláire déantán rÃomhaireachtúil a dhéanamh mar fhreagairt ar fhaisnéis ón gCoimisiún. Beidh an tréimhse ama ina gcaithfear an obair chúrsa a chur i gcrÃch leagtha amach san fhaisnéis. Meastar go dtógfaidh an obair idir 10 seachtaine, agus cuirfear an tasc crÃochnaithe isteach ina dhiaidh sin, go leictreonach, chuig CSS i gcomhair marcála. Socróidh Coimisiún na Scrúduithe Stáit an dáta lena cur isteach gach bliain. Tábla 5: Critéir mheasúnaithe don obair chúrsa LéirÃonn leibhéal ard gnóthachtála Leibhéal measartha gnóthachtála Leibhéal Ãseal gnóthachtála déanann sé miondealú córasach ar fhadhbanna agus déanann sé scagadh ar fhaisnéis nach bhfuil ag teastáil agus tá sé in ann an próiseas atá i gceist a mhÃniú. Úsáideann sé smaointeoireacht nuálach sa dearadh agus san fhorbairt. sainaithnÃonn sé fadhbanna/rudaà is féidir a réiteach. Úsáideann sé smaointeoireacht nuálach sa dearadh agus san fhorbairt. téann sé i ngleic le gnéithe teoranta den fhadhb. SeachnaÃonn sé fadhbanna/dúshláin a bhfuil nÃos mó ná céim amháin nó nÃos mó ná pÃosa amháin sa réiteach. D’fhéadfadh sé fadhbanna a dhéanamh nÃos casta ná mar atá siad i ngan fhios dó féin. ag obair go neamhspleách dó, déanann sé dearadh, samhaltú, dÃfhabhtú agus beachtú ar réitigh (ag úsáid plean tástála agus sonraà tástála nuair is cuÃ), agus roghnaÃonn sé bealach cuà chun réitigh a léiriú. forbraÃonn, tástálann, agus dÃfhabhtaÃonn sé réitigh go hatriallach. léirÃonn sé smaointe ar leibhéal bunúsach. Cuireann sé an chéad réiteach ar éirigh leis isteach mar tháirge crÃochnaithe. Déantar tástáil, dÃfhabhtú agus beachtú ar réitigh ar bhonn lÃneach. is nós leis fiosracht a léiriú maidir le hiniúchadh agus anailÃs chrÃochnúil a dhéanamh ar raon leathan fadhbanna cuà agus na réitigh orthu. láimhseálann sé castacht agus fadhbanna oscailte. teastaÃonn plean agus ionchais nó táirgà insoláthartha soiléire uaidh. Leanann sé treoracha agus tá cumas teoranta aige é féin a threorú. ag obair go neamhspleách dó, sainaithnÃonn sé patrúin i bhfadhbanna/réitigh agus gnÃomhaÃonn sé ar a mbonn. LorgaÃonn sé réitigh ar ann dóibh cheana, as a stuaim féin, agus aistrÃonn sé smaointe agus/nó réitigh ó chomhthéacs faidhbe cuireann sé eolas nó réitigh ar ann dóibh in oiriúint chun fadhbanna nua a réiteach agus ualaÃonn sé torthaà go stuama. bÃonn teorainn le cur i bhfeidhm na foghlama roimhe sin i dtaobh fadhbanna nua. ceiliúrann sé an éiginnteacht agus léirmhÃnithe difriúla a bheith ann. Déanann sé comparáid idir feidhmÃocht réitigh difriúla a réitÃonn an fhadhb chéanna. léirÃonn sé nach bhfuil drogall air plé le héiginnteacht i bhfadhbanna agus i réitigh araon. úsáideann sé réitigh réamhfhoghlama chun iarracht a dhéanamh fadhbanna nua a réiteach. BÃonn deacracht aige glacadh le héiginnteacht i bhfadhbanna nó sna réitigh orthu. Teanga rÃomhchlárúcháin an mheasúnaithe Nà theastaÃonn teanga shonrach i gcomhair RÃomheolaÃocht na hArdteistiméireachta. Tar éis blianta tosaigh an ábhair, áfach, is é Python an teanga a mheasúnófar sa mheasúnú deireadh cúrsa agus Python agus Javascript sa mheasúnú obair chúrsa. Leanfar ag athbhreithniú é seo ar bhonn leanúnach. NÃl aon srian ar an rogha teanga a úsáidtear i dtascanna foghlama feidhmà shnáithe 3.