An tsraith shinsearach Is maith mar atá cuspóirà RÃomheolaÃocht na hArdteistiméireachta ailÃnithe le fÃs agus prionsabail oideachas na sraithe sinsearaÃ. BÃonn an foghlaimeoir sa tsraith shinsearach ag druidim le deireadh a chuid ama ar scoil agus ag roghnú an treo ina rachaidh sé sa chuid eile dá shaol. Tá tábhacht mhór ag baint leis an tsraith shinsearach maidir le cabhrú leis an bhfoghlaimeoir dul i ngleic lena chuid riachtanais reatha mar dhuine fásta óg atá seiftiúil, muinÃneach, gafa agus gnÃomhach agus é a ullmhú chun a bheith páirteach i saol eacnamaÃoch agus sóisialta a bhÃonn ag athrú i gcónaà (FÃor 1). Tá an tsraith shinsearach bunaithe ar thiomantas do ghnóthachtáil oideachasúil den chaighdeán is airde do gach scoláire, i gcomhréir lena chumas aonair. D’fhonn tacú leis an scoláire agus é ag ullmhú don todhchaÃ, cuirtear béim ar fhorbairt an eolais agus na domhaintuisceana; ar an scoláire a bheith freagrach as a chuid foghlama féin; ar shealbhú prÃomhscileanna; agus ar phróisis na foghlama. CinntÃonn an curaclam leathan, ina bhfuil roinnt deiseanna don speisialtóireacht, go mbÃonn leanúnachas ann ón tsraith shóisearach agus féachann sé le riachtanais gach scoláire a chomhlÃonadh, scoláirà a bhfuil riachtanais speisialta oideachais ag cuid acu, ach a bhfuil raon leathan spéiseanna foghlama, inniúlachtaà agus buanna acu uile. CothaÃonn comhpháirteanna an churaclaim sa tsraith shinsearach cothromaÃocht idir eolas agus scileanna, agus na cineálacha straitéisà foghlama atá ábhartha chun a bheith rannpháirteach i ndomhan atá ag athrú agus ina bhfuiltear in amhras faoina bhfuil i ndán dúinn, agus do chuid a dhéanamh ann. Eispéireas na sraithe sinsearaà Is é fÃs na sraithe sinsearaà (FÃor 2) go mbÃonn an foghlaimeoir i gceartlár an eispéiris oideachasúil. Cuirfidh an t-eispéireas sin ar chumas an scoláire a bheith seiftiúil agus muinÃneach, páirt ghnÃomhach a ghlacadh sa tsochaÃ, spéis a chothú san fhoghlaim, agus an cumas a fhorbairt a bheith ag foghlaim ar feadh an tsaoil. Tá an fhÃs sin den fhoghlaimeoir bunaithe ar luachanna na sraithe sinsearaà agus cuirtear i gcrÃch à trà na prionsabail atá laistiar den churaclam de réir thaithà an scoláire ar scoil. CuimsÃonn an curaclam ábhair agus cúrsaÃ, prÃomhscileanna neadaithe agus torthaà foghlama soiléire, agus tá réimse de chuir chuige measúnaithe mar thaca faoi, rud a fhágann gurb é an curaclam an meán trÃna bhfÃoraÃtear an fhÃs don fhoghlaimeoir. Ar chéim phraiticiúil, cuirtear eispéireas oideachasúil ardchaighdeáin ar fáil sa tsraith shinsearach trÃd an méid seo a leanas: pleanáil, forbairt, eagrú agus measúnú éifeachtach curaclaim cineálacha cur chuige i leith an teagaisc agus na foghlama a spreagann an scoláire agus a chuireann ar a chumas dul chun tosaigh, a dhéanann a chuid foghlama nÃos doimhne agus a chuireann i bhfeidhm Ã, agus a fhorbraÃonn a chumas chun machnamh a dhéanamh ar a chuid foghlama forbairt ghairmiúil do mhúinteoirà agus do lucht bainistÃochta scoileanna a chuireann ar a gcumas forbairt agus athruithe curaclaim ina gcuid scoileanna a threorú cultúr scoile ina léirÃtear meas ar an scoláire, a spreagann é chun freagracht a ghlacadh as a chuid foghlama féin le himeacht aimsire, agus a chuireann grá don fhoghlaim chun cinn. Is cuid de bheartas oideachais nÃos leithne é oideachas na sraithe sinsearaà ina ndÃrÃtear ar an méid is féidir leis an oideachas a dhéanamh chun foghlaimeoir a fhorbairt mar dhuine agus mar shaoránach araon. Is beartas oideachais é ina leagtar béim ar chur chun cinn an chomhtháthaithe shóisialta, ar fhás na sochaà agus an gheilleagair, agus ar phrionsabal na hinbhuanaitheachta i ngach gné den fhorbairt.