OSPS agus príomhscileanna
I dteannta lena n-inneachar agus eolas sonrach, cuireann ábhair agus gearrchúrsaà na sraithe sóisearaà deiseanna ar fáil do scoláirà réimse prÃomhscileanna a fhorbairt. DÃrÃonn curaclam na sraithe sóisearaà ar ocht bprÃomhscil a leagtar amach thÃos.
Cuireann an cúrsa seo deiseanna ar fáil chun tacú leis na prÃomhscileanna uile, ach tá roinnt dÃobh a bhfuil tábhacht ar leith leo.
SainaithnÃonn na samplaà thÃos cuid de ghnéithe na prÃomhscile atá bainteach le gnÃomhaÃochtaà foghlama in OSPS. Chomh maith leis sin, is féidir leis an múinteoir a lán de na gnéithe eile de phrÃomhscileanna ar leith a fhà isteach ina chuid pleanála don seomra ranga.
PrÃomhscileanna na sraithe sóisearaÃ
Tábla : Naisc idir OSPS na sraithe sóisearaà agus na prÃomhscileanna
PrÃomhscil |
Gné na prÃomhscile |
GnÃomhaÃocht foghlama an scoláire |
A Bheith Cruthaitheach |
Roghanna a fhiosrú |
FiosraÃonn agus measann an scoláire roghanna i gcomhthéacs na gcinntà a dhéanann sé agus déanann sé machnamh ar thorthaà agus ar iarmhairtà dá bhfuil ann. Spreagtar an smaointeoireacht chruthaitheach agus a bheith oscailte le dearcadh daoine eile. |
A Bheith Liteartha | Téacsanna éagsúla a fhiosrú agus a chruthú, lena n-áirÃtear téacsanna ilmhódacha | Spreagtar an scoláire chun a fhoghlaim a léiriú in OSPS ar bhealaà éagsúla: go fisiciúil (amhail mÃm, dráma), go digiteach (amhail taifeadadh closamhairc, cur i láthair), páipéar-bhunaithe (leabhar gearrthóg, póstaer), sonraÃ-bhunaithe (cairteacha, graif), nó trà léiriúchán ealaÃonta. |
A Bheith Uimheartha | Faisnéis a bhailiú, a léirmhÃniú agus a mheas | Déanann an scoláire machnamh ar shonraà taighde atá ábhartha dá shaol. I roinnt cúinsÃ, d’fhéadfadh an scoláire a suirbhéanna nó a gceistneoirà féin a chruthú chun gnéithe sláinte agus folláine ábhartha do dhaoine óga a imscrúdú. |
Cumarsáid |
Éisteacht agus mé féin a chur in iúl |
FoghlaimÃonn an scoláire conas smaointe agus mothúcháin a chur in iúl go soiléir measúil agus forbraÃonn sé ionbhá trà éisteacht le dearcthaà agus eispéiris éagsúla agus trà mheas a bheith acu ar mhothúcháin daoine eile. |
Faisnéis agus smaointeoireacht a bhainistiú |
Smaoineamh go cruthaitheach |
Spreagtar an scoláire amhras a chaitheamh ar thuairimà (a thuairimà féin agus tuairimà daoine eile) agus ar noirm shóisialta. Spreagtar an scoláire le machnamh a dhéanamh ar a fhoghlaim agus à a athbhreithniú i bhfianaise eolas nua agus léargais a shealbhaÃtear. |
Mé féin a bhainistiú |
Aithne orm féin |
TrÃd an bhfoghlaim, forbraÃonn an scoláire féinfheasacht agus aithnÃonn sé a luachanna pearsanta, a láidreachtaà agus a chumais. Tugtar tacaÃocht dó chomh maith chun machnamh a dhéanamh ar thionchar an teaghlaigh, na gcomhscoláirÃ, na meán agus tosca comhthéacsúla eile a imrÃonn tionchar ar cé hé féin agus na roghanna a dhéanann sé. |
Fanacht folláin |
A bheith slán |
AithnÃonn an scoláire na hiarmhairtà is mó a bhaineann le hiompraÃochtaà rioscúla mÃfholláine agus foghlaimÃonn sé conas freagairt má tá a shábháilteacht féin faoi bhagairt. |
Obair le daoine eile |
Dea-chaidrimh a fhorbairt agus plé le coimhlint |
I gcaitheamh na foghlama forbraÃonn an scoláire na bunscileanna atá ag teastáil ó chaidrimh shláintiúla, lena n-áirÃtear scileanna le haghaidh cumarsáid threallúsach agus mheasúil. |