Forbhreathnú: Cúrsa Tá an cúrsa OSPS seo sa tsraith shóisearach deartha chun an scoláire a chumasú braistint dhearfach féiniúlachta a fhorbairt agus cumas a fhorbairt aire a thabhairt dó féin agus do dhaoine eile. Tá sé deartha timpeall ar cheithre shnáithe idirnasctha agus ar thrà ghné thrasghearrtha. Snáithe 1: Mé féin agus daoine eile a thuiscint DÃrÃonn an snáithe seo ar fhorbairt féinfheasachta agus féinmhuinÃne agus ar thógáil roinnt de na bunscileanna agus meonta atá ag teastáil ó chaidrimh shláintiúla agus chun a bheith rathúil sa saol (lena n-áirÃtear cumarsáid agus idirbheartaÃocht, éisteacht, comhbhá a léiriú, meas a léiriú ar dhifrÃochtaÃ, agus féinbhainistÃocht/féinrialúchán). Snáithe 2: Roghanna sláintiúla a dhéanamh Cuireann an snáithe seo deiseanna ar fáil don scoláire machnamh a dhéanamh ar conas roghanna sláintiúla a dhéanamh le tacú lena fholláine. Déanann sé iniúchadh ar céard is sláinte ann do dhéagóirÃ, céard é a chuidÃonn nó a choisceann roghanna sláintiúla agus conas eolas iontaofa a fháil le tacú le roghanna maithe. Cleachtfaidh an scoláire scileanna a theastaÃonn chun roghanna sláintiúla a dhéanamh agus chun tuiscint a fháil faoi thosca comhthéacsúla a imrÃonn tionchar ar roghanna, amhail an teaghlach, chomhscoláirÃ, na meáin agus brú sóisialta. Snáithe 3: Caidrimh agus gnéasacht Déanann an snáithe seo iniúchadh ar ghnéithe cognaÃochta, fisiceacha, mothúchánacha agus sóisialta de chaidrimh agus de ghnéasacht trà chur chuige dearfach, ionchuimsitheach atá bunaithe ar chearta agus ar fhreagrachtaÃ. Tá an bhéim ar chaidrimh teaghlaigh, ar chairdeas, ar chaidrimh rómánsúla agus ar chaidrimh ghnéis fhéideartha amach anseo. Snáithe 4: Folláine mhothúchánach DÃrÃonn an snáithe seo go prÃomha ar fholláine mhothúchánach agus ar mheabhairshláinte dhearfach a chur chun cinn. CuidÃonn sé leis an scoláire scileanna réitigh fadhbanna agus scileanna chun dul i ngleic le deacrachtaà a fhorbairt sa chaoi is gur féidir déileáil le buaicphointà agus Ãosphointà mothúchánacha an tsaoil. Déanann sé imscrúdú ar an dóigh ar féidir leis tacú leis féin agus le daoine eile le linn tréimhsà dúshlánacha agus pléann sé leis an áit a bhfuil tacaÃocht ar fáil, agus conas à a fháil, más gá. Tá trà ghné thrasghearrtha mar bhonn faoi na ceithre shnáithe, agus tá siad thar a bheith tábhachtach do theagasc agus d’fhoghlaim éifeachtach in OSPS. Is iad sin: Feasacht Dialóg Machnamh agus gnÃomh. Feasacht Is inniúlacht à an fheasacht a chuireann lenár gcumas ár smaointe, mothúcháin, luachanna agus iompar a thuiscint. CuimsÃonn sé an tuiscint conas a imrÃonn tosca difriúla tionchar ar thuiscint ár nádúir féin agus conas a chaitheann muid ár saol, ina n-áirÃtear tionchar an teaghlaigh, comhscoláirÃ, an t-idirlÃon, inscne, cultúr agus noirm shóisialta. CuimsÃonn an ghné seo tuiscint gurb é is duine ann ná a bheith i mbun caidrimh le daoine eile agus go bhfuil daonnacht, dÃnit, cearta agus freagrachtaà i bpáirt againn. Dialóg Trà theagasc agus trà fhoghlaim dhialógach cuidÃtear leis an scoláire a bheith páirteach le dearcthaà éagsúla; comhrá agus machnamh a dhéanamh ar a dhearcthaÃ, a luachanna agus a iompraÃochtaà agus dearcthaÃ, luachanna agus iompraÃochtaà daoine eile; a thuiscintà ar thopaicà ábhartha dá shaol a mhéadú; agus teacht ar chinntà eolasacha, smaointeacha bunaithe ar a luachanna pearsanta, agus aird chuà ar a chearta agus ar a fhreagrachtaà féin agus ar chearta agus ar fhreagrachtaà daoine eile. Nuair a ghlactar leis go mbeidh ilchineálacht na gcúlraÃ, na bhféiniúlachtaÃ, na gcultúr agus na taithà i ngach seomra ranga agus feictear mar acmhainn le haghaidh foghlama é sin, cuidÃtear le dialóg mheasúil. Machnamh2 agus gnÃomh DÃrÃonn an ghné thrasghearrtha seo ar an scoláire ag déanamh machnamh ar a bhfuil foghlamtha aige agus ag teacht ar a léargas agus a chonclúidà pearsanta féin mar fhreagairt ar a fhoghlaim. Cuireann sà ar chumas an scoláire cuimhneamh ar an gcaoi ar féidir leis an bhfoghlaim eolas a chur ar fáil dá chuid roghanna, iompair agus caidreamh, agus ag déanamh amach cén bhaint atá ag an bhfoghlaim lena shaol anois agus amach anseo. Is ‘praitic’ à an fhoghlaim in OSPS; próiseas leanúnach de mhachnamh criticiúil agus gnÃomh, á chothú ag dialóg le daoine eile. 2Is é is machnamh ann ná “inniúlacht chun seasamh criticiúil a ghlacadh roimh chinnteoireacht, rogha agus gnÃomh, ar nós seas siar ón rud measta, aitheanta agus glactha; cás a mheas ó dhearcthaà difriúla, agus ag féachaint thar an gcás láithreach chuig na torthaà fadtéarmacha agus indÃreacha a bhaineann le roghanna agus gnÃomhartha duine. Cuireann sé seo ar chumas daoine aonair leibhéal aibÃochta a bhaint amach agus dá bharr sin is féidir leo dearcthaà difriúla a ghlacadh, breithiúnais neamhspleácha a dhéanamh agus freagracht a ghlacadh dá chinntà agus dá ghnÃomhartha.” ECFE (2020), Technical Report: Curriculum Analysis of the OECD Future of Education and Skills 2030.