Ionchas maidir le scolairí Snáithe 1: Cé mé féin? Foghlaimíonn na scoláiri faoi Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire Conas a fheictear dom mé féin agus daoine eile 1.1 léirthuiscint a bheith aige don tábhacht a bhaineann lena fhéinmheas féin agus le féinmheas daoine eile a thógáil 1.2 fáiltiú roimh dhifrÃocht idir daoine aonair bunaithe ar léirthuiscint dá uathúlacht féin bheith i d’ógánach 1.3 páirt a ghlacadh i bplé eolach ar thionchar na forbartha fisicÃ, mothúchánaÃ, sÃceolaÃche agus sóisialta le linn na hógántachta 1.4 an chaoi a mbaineann gnéasacht agus féiniúlacht inscne le bheith i do dhuine daonna a aithint agus go bhfuil toisà bitheolaÃocha, sÃceolaÃocha, cultúrtha, sóisialta agus spioradálta leis féinbhainistíocht 1.5 spriocanna pearsanta gearrthéarmacha, meántéarmacha, agus fadtéarmacha a shainaithint mar aon le bealaà ina bhféadfaà iad a bhaint amach 1.6 scileanna cinnteoireachta a chur i bhfeidhm i réimse suÃomhanna 1.7 eolas cuà agus iontaofa faoi shláinte agus folláine a aimsiú mo chearta agus cearta daoine eile 1.8 mÃniú a thabhairt ar an gcaoi ar féidir le steiréitÃopáil cur le tuiscint agus le taithà duine ar chearta agus ar fholláine 1.9 léirthuiscint a bheith aige don tábhacht atá le hiompar measúil agus cuimsitheach chun timpeallacht shábháilte a chur chun cinn atá saor ó chlaontacht agus ó leatrom Snáithe 2: Aire a thabhairt dom féin agus do dhaoine eile Foghlaimíonn na scoláiri faoi Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire fanacht folláin 2.1 an chaoi a gcuireann aiste bia, gnÃomhaÃocht choirp, codladh/scÃth agus sláinteachas le féinmhuinÃn, féinmheas agus folláine a mheas 2.2 léirmheas a dhéanamh ar éifeacht na meán, na fógraÃochta agus tionchair eile ar chinntà an duine faoin tsláinte agus faoin bhfolláine 2.3 cur sÃos a dhéanamh ar a gcuireann an muintearas chun cinn ar scoil, sa bhaile agus sa phobal trà chéile agus ar a ról féin chun timpeallacht chuimsitheach a chruthú 2.4 idirdhealú a dhéanamh idir aire atá oiriúnach a thabhairt agus a fháil úsáid substaintí 2.5 na scileanna pearsanta agus sóisialta a thaispeáint chun aghaidh a thabhairt ar an mbrú chun toitÃnà a chaitheamh, alcól a ól agus/nó substaintà eile a úsáid 2.6 machnamh a dhéanamh ar na hiarmhairtà pearsanta, sóisialta agus dlÃthiúla a thagann lena úsáid drugaà féin nó le húsáid daoine eile 2.7 léirmheas a dhéanamh ar an eolas agus na tacaà atá ar fáil do dhaoine óga i dtaca le húsáid substaintà cumarsáid mheasúil 2.8 scileanna na héisteachta gnÃomhaà agus na freagartha cuà a úsáid i gcomhthéacsanna éagsúla 2.9 scileanna maithe cumarsáide a úsáid chun freagairt don cháineadh agus don aighneas frithbhulaíocht 2.10 cur sÃos a dhéanamh ar fhreagairtà cuà i leith teagmhais bhulaÃochta 2.11 breithmheas a thabhairt ar róil rannpháirtithe agus lucht féachana i dteagmhais bhulaÃochta 2.12 athbhreithniú a dhéanamh ar pholasaà frithbhulaÃochta agus ar threoirlÃnte sábháilteacht idirlÃn na scoile agus mÃniú a thabhairt ar na himpleachtaà atá ann d’iompar agus do shábháilteacht phearsanta scoláirÃ. Snáithe 3: Dul i bpáirt le chéile Foghlaimíonn na scoláiri faoi Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire cara bheith agat agus tú a bheith i do chara 3.1 a bhfuil luachmhar ag daoine óga i gcaidrimh dhifriúla a oibriú amach agus an chaoi a n-athraÃonn sé sin le himeacht aimsire 3.2 meonta, scileanna agus dearcthaà a mheas a chabhraÃonn chun cairdeas a dhéanamh, a choimeád agus a chrÃochnú go measúil 3.3 a chumas a aithint chun cairdeas a dhéanamh agus a bheith aige An raon caidrimh 3.4 na tionchair dhifriúla ar chaidrimh agus ar leibhéil dlúthchaidrimh a mhÃniú 3.5 anailÃs a dhéanamh ar dheacrachtaà caidrimh a bhÃonn ag daoine óga Gnéasacht (collaíocht), féiniúlacht inscne agus sláinte ghnéis 3.6 cur sÃos a dhéanamh ar thorthúlacht, giniúint, forbairt réamhbhreithe agus breith, agus na ceisteanna sláinte ar leith a bhaineann le gach ceann acu 3.7 mÃniú a thabhairt ar a gciallaÃonn sé aire a thabhairt dá shláinte ghnéis 3.8 scileanna cumarsáide treallúsaà a thaispeáint chun tacú le cinnteoireacht fhreagrach, eolach faoi chaidrimh agus faoi shláinte ghnéis atá oiriúnach ó thaobh aoise agus forbartha de 3.9 machnamh a dhéanamh ar na gnéithe pearsanta agus sóisialta den ghnéaschlaonadh agus den fhéiniúlacht inscne tionchar na meán ar chaidreamh agus ar ghnéasacht 3.10 anailÃs chriticiúil a dhéanamh ar úsáid Ãomhánna gnéasacha agus ar steiréitÃopáil inscne i gcineálacha éagsúla meán 3.11 léirmheas a dhéanamh ar thionchar na meán ar a thuiscint ar chollaÃocht agus ar shláinte ghnéis Snáithe 4: Mo mheabhairshláinte Foghlaimíonn na scoláiri faoi Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire Meabhairshláinte dhearfach 4.1 mÃniú a thabhairt ar a gciallaÃonn sé meabhairshláinte dhearfach a bheith agat 4.2 léirthuiscint a bheith aige don tábhacht a bhaineann le rudaà a phlé go mion, lena n-áirÃtear na naisc a aithint idir smaointe, mothúcháin agus iompar 4.3 roinnt teicnÃcà scÃthe a chleachtadh Meabhairshláinte agus easláinte mheabhrach 4.4 páirt a ghlacadh i bplé eolach ar cheisteanna meabhairshláinte a mbÃonn taithà ag daoine óga agus/nó ag a chairde agus a theaghlach orthu 4.5 léirthuiscint a bheith aige do mhaireachtáil le heasláinte mheabhrach 4.6 léirmheas a dhéanamh ar na seirbhÃsà meabhairshláinte atá ar fáil do dhaoine óga go háitiúil 4.7 mÃniú a thabhairt ar an tionchar suntasach a imrÃonn úsáid substaintà ar mheabhairshláinte an duine ócáidí géara coscracha a láimhseáil 4.8 raon straitéisà chun athléimneacht a thógáil a chleachtadh 4.9 scileanna le dul i ngleic le deacrachtaà a úsáid chun dúshláin an tsaoil a bhainistiú cailleadh agus méala 4.10 mÃniú a thabhairt ar an réimse leathan ócáidà saoil ina bhféadfadh sé taithà a bheith aige ar chailleadh agus ar mhéala 4.11 breac-chuntas a thabhairt ar na freagairtà pearsanta, sóisialta, mothúchánacha agus fisiceacha i leith cailleadh agus méala 4.12 comparáid a dhéanamh idir na bealaà ina gcuirtear cailleadh agus méala i láthair i gcomhthéacsanna agus i gcultúir éagsúla 4.13 cur sÃos a dhéanamh ar an gcaoi a dtabharfadh sé aire dó féin agus a dtabharfadh sé tacaÃocht do dhaoine eile ar ócáidà caillte agus méala