OSPS 2016: Aidhm agus Réasúnaíocht RéasúnaÃocht Is am à an luath-ógántacht ina dtarlaÃonn athruithe móra do dhaoine óga, go fisiciúil, go mothúchánach agus go sóisialta. Trà mhodheolaÃochtaà turgnamhacha agus obair ghrúpa a úsáid, tá an spás tiomnaithe agus an t-am ag an scoláire sa ghearrchúrsa seo a thuiscint agus a scileanna a fhorbairt le foghlaim faoi féin, le haire a thabhairt dó féin agus do dhaoine eile agus le cinntà eolacha a dhéanamh faoina shláinte agus a fholláine i ndomhan atá ag athrú go tapa. In OSPS tugtar deiseanna don scoláire dul siar ar théamaà éagsúla a dhÃrÃonn ar fhéinfheasacht agus meas ar dhaoine eile a fhorbairt, chomh maith leis na scileanna a bhaineann le féinbhainistiú, cumarsáid, plé le fadhbanna, cinnteoireacht agus tarraingt le daoine eile. Táthar eolach ar an gcur chuige bÃseach i leith dul siar ar phrÃomhsmaointe agus ábhair nó tá sé i gcuir chuige reatha i leith OSPS. Tógann an cúrsa nua seo ar an gcur chuige sin ach cuireann sé béim freisin ar an tábhacht a bhaineann le gnÃomhú agus rannpháirtÃocht an scoláire sa phróiseas foghlama mar nithe rÃthábhachtacha don fhoghlaim san fhearann éifeachtach. Tá na scileanna atá i gceist rÃthábhachtach le haghaidh féinchomhlÃonadh, le maireachtáil i bpobail agus le haghaidh rannpháirtÃocht iomlán san fhoghlaim tar éis OSPS. Cuirtear machnamh pearsanta, teacht aniar agus comhbhá chun cinn freisin trà OSPS. Tá oideachas caidrimh agus gnéasachta (OCG) tábhachtach don duine óg ag an gcéim seo dá shaol. BÃonn cuid mhór eolais os a chomhair faoi chaidrimh agus gnéas ó fhoinsà neamhfhoirmiúla, na meáin agus ar lÃne. Tugann OSPS an comhthéacs inar féidir leis an duine óg foghlaim faoi shaincheisteanna tábhachtacha fisiciúla, sóisialta, mothúchánacha agus morálta faoi chaidrimh, sláinte ghnéis agus féiniúlacht inscne, lena n-áirÃtear cén áit is féidir leis eolas iontaofa a fháil ó fhoinsà iontaofa. Tá sé tábhachtach tógáil ar fhoghlaim an scoláire in OSPS sa bhunoideachas freisin. Faigheann foghlaim in OSPS tacaÃocht, go bunúsach, ó thimpeallacht dhearfach, cumasaithe sa scoil iomlán agus ó bheartais/threoirlÃnte ábhartha scoile, lena n-áirÃtear OCG, polasaà frithbhulaÃochta agus polasaà maidir le mÃ-úsáid substaintÃ, agus treoirlÃnte ar chosaint leanaÃ. CuidÃonn an mór-chomhthéacs seo don fhoghlaim in OSPS lena chinntiú go bhfoghlaimÃonn an scoláire le cinntà eolacha a dhéanamh faoina shláinte agus faoina fholláine. Faigheann na cinntà seo tuilleadh tacaÃochta agus spreagtha ó pholasaithe agus treoirlÃnte scoile, pobail agus náisiúnta. SainaithnÃodh sé tháscaire – GnÃomhach, Freagrach, Ceangailte, Athléimneach, Meas agus Feasach – sa tsraith shóisearach atá lárnach i bhfolláine an scoláire. Cuireann foghlaim in OSPS deiseanna foghlama ar fáil a dearadh le gach ceann de na táscairà sin a fheabhsú, ag cur, mar sin, le clár Folláine na scoile sa tsraith shóisearach. Aidhm Tá sé d’aidhm ag an ngearrchúrsa seo tuiscint dhearfach an scoláire ar a nádúr féin agus ar a shláinte agus fholláine fhisiciúil, shóisialta, mhothúchánach agus spioradálta a fhorbairt. Tá sé d’aidhm aige freisin cur ar chumas an duine óig caidrimh fholláine a fhorbairt agus a choinneáil.