Measúnú cuimsitheach Is prÃomhghné de theagasc agus d’fhoghlaim ar scoil iad cleachtais mheasúnaithe chuimsithigh, mar chuid de mheasúnú leanúnach nó mar Mheasúnú Rangbhunaithe. Ba chóir go mbeadh na hoiriúntais, m.sh. an tacaÃocht a thugann Cúntóir Riachtanas Speisialta nó tacaÃocht teicneolaÃochtaà cúntacha, ag teacht leis na socruithe a chuir an scoil i bhfeidhm chun tacú le foghlaim an scoláire i rith na scoilbhliana. Sa chás go meastar i scoil go bhfuil sainriachtanas fisiciúil nó foghlama ag scoláire, is féidir oiriúntais réasúnta a chur i bhfeidhm chun tionchar an mhÃchumais ar fheidhmiú an scoláire sa Mheasúnú Rangbhunaithe a laghdú, a oiread agus is féidir. BÃonn oiriúntais a chuireann ar chumas gach scoláire teacht ar fhoghlaim agus measúnú bunaithe ar riachtanais shonracha. Mar shampla, féadfaidh scoláire nach bhfuil in ann clóscrÃobh go fisiciúil bogearraà deachtaithe atá saor in aisce a úsáid chun measúnuithe leanúnacha agus an Measúnú Rangbhunaithe a chur i gcrÃch. Ar an gcaoi chéanna, féadfaidh scoláire nach bhfuil in ann labhairt fÃseanna agus fotheidil a tharraingt/scrÃobh/chlóscrÃobh agus a chruthú le smaointe a chur i láthair agus in iúl. Má tá saindeacracht foghlama ag scoláire, d’fhéadfadh sé tairbhe a bhaint as tascanna agus as gnÃomhaÃochtaà foghlama a chuirtear i láthair i mbealach difriúil. Tá treoirlÃnte cuimsitheacha faoi chuimsiú in iar-bhunscoileanna ar fáil anseo agus tá treoirlÃnte do mhúinteoirà scoláirà faoi MhÃchumais Ghinearálta Foghlama ar fáil anseo.