Réimsí gníomhaíochta coirp i gCorpoideachas na hArdteistiméireachta I gCorpoideachas na hArdteistiméireachta, tá sé réimse gníomhaíochta coirp: Gníomhaíochtaí eachtraíochta Gníomhaíochtaí ealaíonta agus aeistéitiúla Lúthchleasaíocht Uiscíocht Cluichí Aclaíocht agus corpacmhainn phearsanta. Déanann an foghlaimeoir staidéar ar thrí ghníomhaíocht choirp, gach ceann roghnaithe ó réimse gníomhaíochta coirp difriúil. I ngach gníomhaíocht choirp, bíonn sé mar aidhm ag an bhfoghlaimeoir caighdeán a thaispeántais a fhorbairt sna trí ghníomhaíocht choirp roghnaithe a bheith cruthaitheach ina thaispeántas pearsanta mar dhuine aonair i mbun gníomhaíochta agus/nó mar bhall de fhoireann/ghrúpa a bheith comhsheasmhach maidir le caighdeán a thaispeántais. De réir mar a thagann feabhas ar thaispeántas foriomlán an fhoghlaimeora sna gníomhaíochtaí coirp roghnaithe, ba cheart go mbeadh sé in ann taispeántas ar ardchaighdeán a léiriú i raon leathan scileanna agus teicnící a bhfuil cuntas orthu do na gníomhaíochtaí difriúla. Sa mheasúnú feidhmíochta le haghaidh Corpoideachas na hArdteistiméireachta iarrfar ar gach foghlaimeoir rud éigin a dhéanamh i gceann de na trí ghníomhaíocht choirp roghnaithe. Gníomhaíochtaí eachtraíochta Gníomhaíochtaí eachtraíochta arb ionann iad agus gníomhaíochtaí comhair a tharlaíonn i dtimpeallacht dhúshlánach, lasmuigh go hiondúil, ina mbíonn tionchar ag gnéithe nach bhfuil smacht iomlán orthu, ar roghnú agus úsáid scileanna agus straitéisí chun sraith spriocanna a bhaint amach. Cuirtear béim ar leith ar scileanna idirphearsanta agus ar mhachnamh ar an bhfoghlaim. Féadfaidh an foghlaimeoir ceann de na gníomhaíochtaí seo a leanas a roghnú: Treodóireacht Canúáil/Cadhcáil Ailleadóireacht Seoltóireacht Rámhaíocht/Sculláil Iarrtar ar an bhfoghlaimeoir fianaise a thaispeáint dá chumas na scileanna agus teicnící seo a leanas a dhéanamh sa ghníomhaíocht eachtraíochta roghnaithe: Treodóireacht Léamh léarscáileanna Scileanna luais Scileanna loingseoireachta Pleanáil bhealaigh Ag cloí le nósanna imeachta i gcleachtas sábháilte Ómós a thaispeáint don chomhshaol Cadhcáil (Uisce corraitheach/bánuisce) Ag lainseáil agus ag tuirlingt–ag balla íseal/bruach Céaslóireacht–chun tosaigh, ar chúl, ag stopadh, buillí scuabtha agus buillí scuabtha cúil, ciumhaisiú, stiúir deiridh, dírthrasnú agus dírthrasnú cúil Ag briseadh isteach agus amach as sruth: isteach sa ghuairneán–stiúir tosaigh/láinnéar slaite íseal agus gan láinnéar slaite; ón ngluairneán–láinnéar slaite íseal, stiúir tosaigh Bealach a dhéanamh sna sruthanna agus iad a úsáid agus gnéithe uisce lena n-áirítear stopadóirí, seasamh, tonnta, guairneáin agus uisce uaine Druil iompaithe, ceartú Eiscimeach, féintharrtháil agus ceartú Dhá scil fhorbartha/ghrúpa ó iompú agus ceartú, (leat féin agus le rópa), m.sh. casadh comhraic, ardchros, tarraingt ar crochadh Cadhcáil (Uisce intíre ina bháinté/uisce cósta) Ag lainseáil agus ag tuirlingt–ag balla íseal/bruach Céaslóireacht–chun tosaigh, ar chúl, ag stopadh, buillí scuabtha agus buillí scuabtha cúil (statach agus ag bogadh), stiúir deiridh, stiúir tosaigh, cúrsa uimhir 8 (chun tosaigh agus ar chúl), dírthrasnú agus dírthrasnú cúil Buillí tarraingthe agus buillí tacaíochta–buillí tarraingthe/tarraingt scullála, céaslóireacht i gcomhair tacaíochta Druil iompaithe, ceartuithe, féintharrtháil agus ceartú Tarrthálacha domhainuisce–snámhaí go dtí an bád/x-tharrtháil, raftú Ailleadóireacht (Lasmuigh nó ag dreapadh balla laistigh: bualadh aonair) Ag dreapadh rópa íochtair agus bairr (ancairí aonair agus iolracha), bainistiú an rópa, ceangal, dingeadh láimhe/méire/coise, pointí teagmhála 3-phointe agus/nó úsáid cheart as pointí teagmhála 2-phointe, crochadh siar, greim faoi, droicheadú Úsáid cheart as glaonna ailleadóireachta agus cumarsáid cheart Snaidhmeanna bunúsacha An cumas trealamh a úsáid agus nósanna imeachta sábháilte a chur i bhfeidhm Starradh dreapadóireachta agus/nó matal Na cosa agus na lámha a thrasnú Rópadóireacht anuas díreach ag taispeáint cumais oibriú asat féin ag bailiú trealaimh leath bealaigh síos Seoltóireacht Ag fágáil/ag filleadh ar chladach ar thaobh na gaoithe Ag fágáil/ag filleadh ar chladach ar thaobh an fhoscaidh Creimneáil/ag gabháil timpeall (in aghaidh gaoithe) Jeidhbeáil Druil iompaithe agus ceartú Cúrsa seoltóireachta in aghaidh na gaoithe/le cóir Rámhaíocht/Sculláil Buillí scullála Ag rámhaíocht ar thaobh an bhuille Ag rámhaíocht ag an gcloigeann Ag céaslóireacht le bosa cearnóige Buille aonair do na lámha ar shiúl Uiscíocht Uiscíocht–gníomhaíochtaí uiscebhunaithe a úsáideann scileanna snámha agus/nó tumadóireachta agus teicnící i gcomhair taispeántais, sábháilteachta san uisce, nó chun críche caitheamh aimsire Féadfaidh an foghlaimeoir ceann de na gníomhaíochtaí seo a leanas a roghnú: Tarrtháil Snámh chun teacht slán Dhá bhuille shnámha Póló uisce Snámh sioncronaithe Tarrtháil Iarrtar ar an bhfoghlaimeoir fianaise a thaispeáint dá chumas na scileanna agus teicnící seo a leanas a dhéanamh sa ghníomhaíocht roghnaithe in uiscíocht: Ag dul isteach san uisce/ag dul isteach i ndálaí anaithnide Buillí/ag gluaiseacht thar achar chomh fada le duine a gortaíodh nó leis an duine a gortaíodh Cic tarrthála/taobh-bhuille Ag déanamh ar an duine a gortaíodh agus ag láimhseáil duine atá gortaithe fad is atáthar ag casadh Tarraingtí teagmhála/neamh-theagmhála ag úsáid áiseanna dochta/neamhdhochta/fuinneamh/anáil/teas a chaomhnú Dhá chineál tarrthála difriúla Ag snámh chun teacht slán Ag dul isteach san uisce/ag dul isteach i ndálaí anaithnide Scaradh gabhail/cumas dul faoi uisce–cosa chun tosaigh/ceann chun tosaigh/tumadh dromchla ón uisce go domhain Ar snámh–an cumas snámhacht a choinneáil le h áis nó dá huireasa Ag snámh i do sheasamh Buillí–teacht aniar sa snámh in éadaí a choinníonn a gcruth/ag gluaiseacht agus ag sculláil Ag snámh faoi uisce Casadh i snámh raoin Fuinneamh/anáil/teas a chaomhnú–suíomh STÍL, suíomh CUACHTA le beirt eile ar a laghad Dhá bhuille shnámha Deasú coirp Túsphointe láimhe/deasú snite láimhe/deasú amach láimhe Cic Comhordú buillí Gníomh ceannbhuille Ag tosú, ag casadh, ag críochnú Snámh ráibe agus raoin Póló uisce Scileanna(éagsúla) seachadta/glactha Scileanna (éagsúla) caithimh Ag bogadh leis an liathróid Saorghluaiseacht Scileanna marcála/teacht roimhe Snámh sioncronaithe Luí díreach ar do dhroim, craptha Luí díreach ar do bholg, píce tosaigh Píce cúil, cos bhailé Eireaball éisc, lasairéan agus glún cuartha go hingearach Stua deilfe, stua dromchla, rothal siúil scoilte, chun tosaigh Taispeántas beirte nó triúir lena n-áirítear meascán díobh sin agus gluaiseachtaí snámha eile sioncronaithe Gluaiseacht ealaíonta agus aeistéitiúil Tugann gníomhaíochtaí ealaíonta deis don fhoghlaimeoir taithí a fháil ar cheardaíocht chruthaitheach agus ar ghníomhaíochtaí a dhéanamh lena mbaineann meascán scileanna samhlaíocha, teicnící agus/nó gluaiseachtaí i stíl iomchuí an imeachta. Tugann gníomhaíochtaí aeistéitiúla deis don fhoghlaimeoir a léirthuiscint ar cháilíochtaí na gluaiseachta a thaispeáint agus cumais léiritheacha an dream atá ina bun. Taispeánann an foghlaimeoir é sin trí chritéir aeistéitiúla a ghlacadh agus é ag pleanáil don ghníomhaíocht, á déanamh agus á meas. Féadfaidh an foghlaimeoir gníomhaíocht amháin a roghnú as roghanna gleacaíochta nó damhsa. Gleacaíocht Damhsa Ealaíonta Rithimeach Damhsa comhaimseartha Damhsa tíre Nua-aimseartha Bailé Snagcheol Cniogdhamhsa Eitneach Traidisiúnta Gleacaíocht Iarrfar ar an bhfoghlaimeoir fianaise a thaispeáint dá chumas na scileanna agus teicnící seo a leanas a dhéanamh sa ghníomhaíocht gleacaíochta roghnaithe: Gleacaíocht ealaíonta Léimeanna (íosmhéid 2)–crap/píce/scaradh gabhail/casadh 180 céim Casadh (íosmhéid 2)–chun tosaigh/siar/eile Cothromaíocht (íosmhéid 2)–seasamh lámh/seasamh cinn/arabesque/eile Aistriú meáchain choirp (íosmhéid 2)–cleas an rotha/rothalchleas cosa le chéile/lámhléim/aer-rothlú cúil Bítear ag súil go gcuimseoidh an foghlaimeoir ceithre cinn den lúfaireacht seo a leanas sa tsraith ghearr urláir: Cúlrolladh go seasamh lámh Lámhléim Aer-rothlú cúil Aer-rothlú tosaigh ½ chasadh seasamh lámh Cleas an rotha le lámh amháin Aer-rothlú ar gcúl Stuaghluaiseacht siar/tosaigh. Iarrtar ar an bhfoghlaimeoir inniúlacht a thaispeáint in dhá cheann de na lámhléimeanna seo a leanas ar a laghad: Lámhléim Starrluascadh gearrghéige Lámhléim roghnaithe le taraif den chineál céanna (ní ghabhann tríd nó scaradh). Gleacaíocht rithimeach Ba cheart go mbeadh an foghlaimeoir in ann inniúlacht a thaispeáint sna scileanna agus teicnící seo a leanas i sraith ghearr urláir: Cothromaíocht Casadh/rolladh Scaradh Preaba/léimeanna/coiscéimeanna Tonnta coirp/lúbadh/ciorcail/luascadh/casadh. Iarrtar ar an bhfoghlaimeoir dreasa a chur le ceol agus gléasanna difriúla a úsáid idir liathróid, fáinne, ribín, rópa nó cleitheog. Damhsa Iarrtar ar an bhfoghlaimeoir damhsa aonair nó grúpa a dhéanamh ina dtaispeánfaidh sé gur chuir sé na gnéithe seo a leanas san áireamh: Cumas teicniúil: staidiúir, ailíniú, comhordú, cothromaíocht, neart, solúbthacht, soghluaisteacht agus smacht. Áirítear le dearadh cóiréagrafach foriomlán na nithe seo a leanas a chur san áireamh: ábhar cóiréagrafach – úsáid as spás, m.sh. leibhéil agus conairí, uainiú agus caidreamh le damhsóirí eile, déanamh cóiréagrafach – móitíf agus éagsúlú, foirm chóiréagrafach – m.sh. canóin, comhréir, dénártha, rondo. Stíl damhsa, m.sh. comhaimseartha, tíre, nua-aimseartha, snagcheol, cniog, eitneach, traidisiúnta. Úsáid as frapaí agus ceol. Braistint taispeántais tríd is tríd lena n-áirítear an cumas tú féin a chur in iúl go healaíonta agus go haeistéitiúil le lucht féachana. Lúthchleasaíocht Lúthchleasaíocht–imeachtaí ina mbítear ag rith, ag léim, ag caitheamh agus ag siúl taobh istigh nó taobh amuigh atá intomhaiste i dtéarmaí chumas an té atá ina mbun ach freisin i gcoinne caighdeán arna leagan síos ag éachtaí daoine eile. Agus lúthchleasaíocht á roghnú mar cheann de na réimsí gníomhaíochta coirp, iarrtar ar an bhfoghlaimeoir ceann de na trí chatagóir a roghnú: Ag rith Ag caitheamh Ag léim. Díreofar sa mheasúnú ar an taispeántas ar ghníomhaíocht amháin laistigh den chatagóir roghnaithe. Iarrtar ar an bhfoghlaimeoir fianaise a thaispeáint dá chumas na scileanna agus teicnící a dhéanamh sa ghníomhaíocht roghnaithe, m.sh. caitheamh na teisce ón gcatagóir ag caitheamh. Féadfaidh an foghlaimeoir gníomhaíocht amháin a roghnú as ceann de na catagóirí seo a leanas: Ag rith Ráibrásaí Meánraoin Fadraoin Cliatha Ag tosú agus ag críochnú Gníomh uachtair an choirp (ceann agus géaga) Gníomh íochtair an choirp (cosa) Éifeachtúlacht foriomlán Ag caitheamh Caitheamh meáchain Caitheamh na teisce Caitheamh na sleá Caitheamh an oird Greim, seasamh agus ullmhú Gluaiseacht sa ghníomh caithimh Ag tosú agus ag críochnú Gníomh uachtair an choirp (ceann agus géaga) Gníomh íochtair an choirp (cosa) Éifeachtúlacht foriomlán Ag léim Léim ard Léim fada Na trí léim. Ruthag Imeacht Eitilt Tuirlingt Éifeachtúlacht foriomlán Cluichí Cluichí–cluichí aonair, beirteanna nó i bhfoireann ina gcaitear scileanna a bhaineann go sonrach le gníomhaíocht a úsáid, léirthuiscint ar chluiche, cinnteoireacht, eolas beartach agus smaointeoireacht straitéiseach in iarracht sprioc shainithe a bhaint amach. Agus cluichí á roghnú mar cheann de na réimsí gníomhaíochta coirp, iarrtar ar an bhfoghlaimeoir staidéar a dhéanamh ar cheann de thrí chatagóir: Ionradh Bualadh/Gabháil Eangach/Balla. Díreofar sa mheasúnú ar an taispeántas ar ghníomhaíocht amháin laistigh den chatagóir roghnaithe, mar shampla, Peil Ghaelach i gcluichí ionraidh. Féadfaidh an foghlaimeoir gníomhaíocht amháin a roghnú as ceann de na catagóirí seo a leanas: Cluichí ionraidh Peil Ghaelach Iománaíocht/Camógaíocht Rugbaí Sacar Cispheil Haca Líonpheil Liathróid láimhe Oilimpeach Cluichí eangaí/balla Badmantan Leadóg Eitpheil Leadóg bhoird Liathróid láimhe Scuais Cluichí Buailte/Gabhála Cruicéad Bogliathróid Cluiche corr Cluichí ionraidh Peil Ghaelach Láimhseáil (scaoileadh/fáil, gabháil, pas láimhe, piocadh suas) Tabhairt faoi dhuine/teacht roimhe (tabhairt dúshláin, chun tosaigh, gualainn, cur duine as áit, blocáil) Ag rith/ag bogadh leis an liathróid (dreapadh aonair, ó bhróg go lámh, bualadh bob, druibleáil, céim leataoibh, claonadh coirp, athrú luais) Ciceáil (lámh, talamh, droim bróige/titim, tiomáinte, glanadh, filleadh ar an imirt) Caitheamh (fada, gearr, cic 45) Iománaíocht/Camógaíocht Láimhseáil (scaoileadh/fáil, gabháil, pas láimhe, piocadh suas) Tabhairt faoi dhuine/teacht roimhe (tabhairt dúshláin, chun tosaigh, gualainn, cur duine as áit, blocáil) Ag rith/ag bogadh leis an liathróid (dreapadh aonair, piocadh suas, bualadh bob, druibleáil, céim leataoibh, claonadh coirp, athrú luais) Ag bualadh (lámh, talamh, san aer, titim, glanadh) Caitheamh (fada, gearr, poc 65) Rugbaí Láimhseáil (scaoileadh/fáil, fad/gearr, ina stad/ag rith, ard/íseal, piocadh suas ón talamh, casadh tapa, tumadh, aistriú) Tabhairt faoi dhuine/teacht roimhe (chun tosaigh, ar gcúl, taobh, bá) Crágáil (liathróid a choinneáil) Seilbh a choinneáil ar an talamh i gcrágáil Ag rith leis an liathróid (claonadh coirp, bualadh bob, athrú luais) Cispheil Scaoileadh/fáil (láimhseáil, ucht, preabadh, taobh, thar an gceann, rith, ina stad) Druibleáil/ag bogadh leis an liathróid (an dá lámh, athrú luais, ar gcúl) Ag caitheamh (C/D, preabscór, tiomáint) Ag caitheamh (socrú, preab, 3 phointe) Marcáil/teacht roimhe (1v1, in aghaidh an té atá ag láimhseáil na liathróide, preabadh ar ais) Coisíocht Sacar Páirc amuigh Scaoileadh/fáil/smacht (gearr, fada, talamh, crochta, smiotaíl, an dá chos) Druibleáil/ag bogadh leis an liathróid (an dá chos) Ag caitheamh (gearr, fada, eitleog a bhualadh, leath-eitleog) Ag tabhairt an chloiginn – cosaint agus ionsaí Tabhairt faoi dhuine/ionramháil/an bhearna a dhúnadh/teacht roimhe Cosaint báire Ag glacadh/ag tabhairt amach Ciceáil–ón lámh/liathróid as imirt Sábháil báire (ard/íseal) An liathróid a thógáil ar an gcos Bualadh go hard/dorn don liathróid Haca Páirc amuigh Scaoileadh/glacadh/smacht (brú, stopadh, gearr, fada, plab, ag bualadh, ag dul siar, C/D) Druibleáil/ag bogadh leis an liathróid oscailte/ag dul siar/athrú luais Sciorrbhualadh – gearr/fada, ard/íseal, pionóis Bualadh (ciorcal C/D, gar, fad) Tabhairt faoi dhuine/ionramháil/an bhearna a dhúnadh/teacht roimhe Cosaint báire Ag glacadh/ag cur thart (leis an dá chos) Cúinní gearra a chosaint Sciorrbhualadh pionóis a shábháil Sábháil báire (ard/íseal, imeall ciorcail) Gleic shleamhnach ar an imreoir atá ar an ionsaí Líonpheil Scaoileadh/glacadh/smacht (lámh amháin/dhá lámh, gualainn, labáil, preab, rith, pas uchta) Coisíocht (tuirlingt coise amháin/dhá chos, casadh) Bualadh- gar/achar/rith (lámh amháin/dhá lámh, chun tosaigh/siar, ciceanna céime) Saorghluaiseacht (seachain/athrú luais) Marcáil/teacht roimhe/aisphreabadh Liathróid láimhe Oilimpeach Passing/receiving/control (one/two-handed catch at Scaoileadh/glacadh/smacht (beir le lámh amháin/dhá lámh ag airdí éagsúla–ina stad agus ag bogadh) Coisíocht (tuirlingt coise amháin/dhá chos, casadh) Bualadh- gar/achar/rith (lámh amháin, léim, pionós) Ag bogadh leis an liathróid Marcáil/ionramháil/teacht roimhe Saorghluaiseacht (seachain/athrú luais) Cluichí eangaí/balla Badmantan Seirbheáil (ard/íseal) Imirt ag an líon (tulbhuille/cúlbhuille) Glanadh (tulbhuille/cúlbhuille) Preab-bhuille Smíste Leadóg Seirbheáil (éagsúlachtaí) Tiomáintí (tulbhuille/cúlbhuille) Eitleoga (tulbhuille/cúlbhuille) Labáil Smíste Leadóg bhoird Seirbheáil (éagsúlacht tulbhuille/cúlbhuille) Tiomáintí (tulbhuille/cúlbhuille) Brú (tulbhuille/cúlbhuille) Blocáil Smíste Eitpheil Seirbheáil (faoin/os cionn na géige, tosaigh, ar foluain/taobh-fholuain Ag bualadh eitleoige (seit chun tosaigh/siar) Pas/sárú rí Smíste/smíst Blocáil Scuais Seirbheáil (éagsúlacht tulbhuille/cúlbhuille) Tiomáintí (tulbhuille/cúlbhuille) Eitleoga (tulbhuille/cúlbhuille) Buille de dhroim ballaí Labáil Liathróid láimhe (60 x 30, 40 x 20) Buille íochtarach Buille uachtarach Bualadh cúlbhalla Bualadh díreach ó líne ghearr Buille ar eitilt Taobh-bhuille (40 x 20 amháin) Seirbheáil Cluichí Buailte/Gabhála Cruicéad Slacadh (díreach/tiomáint ann/as, chun tosaigh/siar) Slacadh (scoradh/tarraingt/scinneadh) Babhláil (meán nó tapa nó casadh, líne/fad) Gabháil–gar Gabháil–domhain Bogliathróid/Cluiche Corr Ag breith/ag glacadh/ag caitheamh (éagsúil) Ag bualadh/pocáil/slacadh Pitseáil/babhláil (éagsúil) (meán, tapa, claonadh coirp, casadh, líne/fad) Gabháil ar dhaoradh/gar Gabháil dhomhain/páirc amuigh Gníomhaíochtaí aclaíochta agus corpacmhainne pearsanta Aclaíocht agus corpacmhainn phearsanta–rannpháirtíocht ghníomhach agus fhiúntach i gclár aclaíochta agus corpacmhainne atá deartha go pearsanta a léiríonn spéiseanna, spriocanna agus prionsabail pearsanta traenála. Féadfaidh an foghlaimeoir modh amháin de thraenáil aeróbach agus gníomhaíocht chleachtaidh agus friotaíochta amháin eile a roghnú. Traenáil aeróbach Traenáil leanúnach Déine leanúnach Cuspóir Foirmle FITT Raon mall idirmheánach (20-60 nóim) Raon mall fada (>60 nóim) Traenáil eatramhach Ullmhacht Obair: cóimheasa athshlánaithe Fad eatramhach Foirmle FITT Traenáil Fartlek Ullmhacht Tír-raon Fad eatramhach Foirmle FITT Aeróbaic/Aeróbaic chéime Cur síos teicniúil ar scileanna Gnáthamh aclaíochta Idirthréimhse Tráthúlacht agus rithim Criosanna traenála Foirmle FITT Casadh Teicnící spineála Déine an bhabhta aclaíochta Dearadh an tseisiúin Criosanna traenála Foirmle FITT Rámhaíocht laistigh Am Fad Spriocanna Friotaíocht Dearadh an tseisiúin Ceann de na gníomhaíochtaí cleachtaidh agus friotaíochta seo a leanas: Traenáil le meáchain Brú guaisbheartaíochta uachtair Brú Síneadh Tarraingt guaisbheartaíochta uachtair Rámhaíocht Cuachadh Aclaíocht guaisbheartaíochta íochtair Suíomh fogha Gróigeadh Cobhsaíocht chabhlach Scíth agus análú Smacht Gnáthamh aclaíochta Ailíniú Sreabhadh Cleachtadh cuarda Aclaíocht sonrach do: Téamaí Trealamh Eatraimh oibre-ceartaithe Táthar ag súil go dtaispeánfaidh an foghlaimeoir an cumas na gnéithe seo a leanas a chur i bhfeidhm ar gach modh traenála: Prionsabail na traenála Scíth/ceartú Rólódáil Dul chun cinn Sainiúlacht Ullmhacht Criosanna traenála Tairseacha Eatraimh oibre-ceartaithe Téamh suas/Fuarú. Iarrtar ar an bhfoghlaimeoir fianaise a thaispeáint ar a chumas gnéithe de chlár aclaíochta agus corpacmhainne pearsanta a dhéanamh atá deartha chun taispeántas a fheabhsú i ngníomhaíocht choirp nó corpacmhainn fhisiceach a bhaineann le sláinte. Ba cheart go n-áireofaí sa taispeántas: Téamh suas ar feadh cúig nóiméad lena n-áirítear na gnéithe riachtanacha de théamh suas. Píosa forbartha cúig nóiméad déag: d’áireofaí leis an bpíosa seo píosa cardashoithíoch agus píosa ar neart matánach agus fulangacht. D’fhéadfaí formáid ciorcaid a áireamh sa phíosa forbartha. Fuarú ar feadh cúig nóiméad lena n-áirítear na gnéithe riachtanacha den fhuarú. Iarrtar ar an bhfoghlaimeoir eolas agus tuiscint a thaispeáint ar fhorchéimniú agus ar oiriúnuithe ábhartha agus ar chleachtas sábháilte sna gníomhaíochtaí roghnaithe.