Skip to content

An Stáidéar Saol Scoile Páistí: Tuarascáil 7

An Stáidéar Saol Scoile Páistí: Tuarascáil 7

Foghlaim Tuilleadh

Ionchas maidir le scolairí

Tugann * ag deireadh an toraidh foghlama le fios go n-úsáidtear an tSínis agus Béarla/Gaeilge chun an toradh sin a bhaint amach. Sna cásanna eile, úsáidtear an tSínis. 

Foghlaimíonn na scoláiri faoi Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire
beannachtaí pearsanta, feasacht a léiriú ar ghnásanna
  1. 1.1

    beannachtaí simplí a thuiscint agus a mhalartú

  2. 1.2

    ainmneacha agus teidil Shínise a úsáid go cuí 

  3. 1.3

    a ainm féin a scríobh i gcarachtair Shínise

  4. 1.4

    teachtaireachtaí simplí a sheoladh ag úsáid pinyin 

Faisnéis phearsanta áirithe a mhalartú
  1. 1.5

    faisnéis a roinnt faoi aois agus breithlá

  2. 1.6

    uimhreacha bunúsacha a thuiscint agus a úsáid

  3. 1.7

    léirthuiscint a bheith aige do shuntasacht chultúrtha na n-uimhreacha Sínise* 

  4. 1.8

    a gcomhartha Stoidiaca féin a rá agus a aithint*

Ábhar spéise agus caitheamh aimsire
  1. 1.9

    duine atá ag labhairt faoina chaithimh aimsire a thuiscint

  2. 1.10

    labhairt faoi chaitheamh aimsire agus ábhar spéise (rudaí a thaitníonn/nach dtaitníonn leis) 

  3. 1.11

    léirthuiscint a bheith aige don tsuntasacht chultúrtha a bhaineann le dathanna sa tSín* 

Faisnéis a roinnt faoin saol sa bhaile agus faoin teaghlach
  1. 1.12

    craobh ghinealaigh shamplach Shíneach a tharraingt*

  2. 1.13

    an saol laethúil sa tSín/sa bhaile a thuiscint agus labhairt faoi

  3. 1.14

    comparáid a dhéanamh idir roinnt gnásanna bia sa tSín/sa bhaile* 

  4. 1.15

    na meáin dhigiteacha a úsáid chun faisnéis a fháil agus a roinnt

Foghlaimíonn na scoláiri faoi Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire
Dul timpeall na Síne
  1. 2.1

    treoracha a iarraidh agus a thuiscint

  2. 2.2

    roinnt cathracha agus áiteanna cáiliúla sa tSín a mharcáil ar an léarscáil*

  3. 2.3

    eolas simplí faoin aimsir a iarraidh agus a thuiscint

Cultúr na Síne a cheiliúradh
  1. 2.4

    taighde a dhéanamh ar ghnásanna Bhliain Nua na Síneach a bhfuil aithne fhorleathan orthu*

  2. 2.5

    léirmhíniú a thabhairt ar roinnt faisnéis shimplí faoi Bhliain Nua na Síneach

  3. 2.6

    féile earraigh a eagrú ina seomra ranga/scoil*

  4. 2.7

    amhrán/dán/damhsa Sínise a aithris/a dhéanamh 

Dul ag siopadóireacht
  1. 2.8

    comparáid a dhéanamh idir ‘na nithe is géire a theastaíonn’ ó dhéagóirí sa tSín agus ina thír féin*

  2. 2.9

    méideanna agus praghas roinnt míreanna a thuiscint agus labhairt fúthu

  3. 2.10

    ról-imirt a dhéanamh ar imeacht siopadóireachta le hairgeadra Síneach

  4. 2.11

    íomhánna a chruthú de ghnáthmhargaí sráide agus siopaí Síneacha* 

Dul amach i gcomhair béile Síneach
  1. 2.12

    beannachtaí i mbialann a thuiscint agus a fhreagairt

  2. 2.13

    gnáth-bhialann Shíneach a dhearadh le meáin dhigiteacha*

  3. 2.14

    roinnt mias ar bhiachlár i mbialann Shíneach a aithint 

  4. 2.15

    na miasa a theastaíonn uaidh a ordú a rá

Foghlaimíonn na scoláiri faoi Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire
dul ar scoil sa tsín
  1. 3.1

    teanga an tseomra ranga sa tSínis a thuiscint agus a úsáid

  2. 3.2

    labhairt le foireann na scoile go cuí* 

  3. 3.3

    labhairt faoi ábhair a ndéantar staidéar orthu i scoileanna na Síne agus na hÉireann

gnáthlá scoile
  1. 3.4

    comparáid a dhéanamh idir amchláir laethúla i scoileanna na Síne agus na hÉireann* 

  2. 3.5

    an t-am a iarraidh agus a insint 

  3. 3.6

    labhairt faoin obair baile sa tSín agus in Éirinn 

Taobh amuigh den rang
  1. 3.7

    duine atá ag labhairt faoina am saor a thuiscint 

  2. 3.8

    ceist a chur faoi ghníomhaíochtaí scoláire i rith am saor sa tSín

Na meáin shóisialta agus meáin eile
  1. 3.9

    foghlaim faoin gcaoi a n-úsáideann Sínigh óga an t-idirlíon sa tSín*

  2. 3.10

    grúpa do líonra sóisialta Síneach a chruthú*

  3. 3.11

    naisc ar líne a bhunú le labhairt sa tSínis*

Foghlaimíonn na scoláiri faoi Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire
an tsínis ar fud an domhain
  1. 4.1

    a thaispeáint cá labhraítear an tSínis go forleathan le léarscáil den domhan*

  2. 4.2

    na teangacha a labhraítear sa tSín a thabhairt le fios*

  3. 4.3

    comparáid a dhéanamh idir an tSínis agus teanga eile ó Oirthear na hÁise*

teangacha a fhoghlaim
  1. 4.4

    na teangacha is féidir leis a labhairt a thabhairt le fios 

  2. 4.5

    na rudaí is féidir leis ‘a rá agus a dhéanamh’ i scileanna teanga Sínise difriúla a léiriú 

  3. 4.6

    a thaithí ar theangacha éagsúla a fhoghlaim a roinnt, an tSínis san áireamh*

Muintir na Síne ar fud an domhain
  1. 4.7

    taighde a dhéanamh ar dhaoine agus/nó imeachtaí cáiliúla Síneacha*

  2. 4.8

    duine/teaghlach Síneach a chur in aithne don rang 

  3. 4.9

    imeacht cultúrtha Síneach a eagrú

  4. 4.10

    cur síos a dhéanamh ar thionscadal Síneach-Éireannach, e.g. cluichí Gaelacha na Síne*

Aireagáin agus nuálaíochtaí Síneacha
  1. 4.11

    cur síos a dhéanamh ar aireagán Síneach a bhfuil aithne mhaith air* 

  2. 4.12

    tionscadal gairid a chur i láthair ar thionscnamh Síneach dá rogha, m.sh. an tOllphanda a shábháil*

Cuireadh leis an ngearrthaisce é go rathúil.