Ionchas maidir le scolairí Snáithe 1: Foghlaim faoi mhadraí Foghlaimíonn na scoláiri faoi Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire saolré madra 1.1 amlíne shimplí a chruthú a rianaíonn na céimeanna i saol madra 1.2 pictiúir éagsúla de mhadraí a rangú de réir céimeanna forbartha 1.3 roinnt fadhbanna sláinte/sláinteachais a fhulaingíonn madraí a liostú tairbhí a bhaineann le madra bheith agat 1.4 roinnt cúiseanna a mbíonn madraí ag daoine a liostú agus ina measc na tairbhí sóisialta 1.5 plean aclaíochta a oibriú amach a rachadh chun tairbhe madraí agus a gcuid úinéirí ról madraí inár saol 1.6 torthaí suirbhé a rinne siad ar luach madraí ag daoine a bhfuil aois agus riachtanais dhifriúla acu a chur i láthair a bpiaraí 1.7 déantúsán a chruthú chun eolas a chur ar fáil ar phórtha madraí agus a dtréithe madra a roghnú 1.8 na buntáistí agus na míbhuntáistí a bhaineann le madra bheith agat a phlé lena bpiaraí 1.9 an méid atá i gceist i dtaca le haire a thabhairt do mhadra a chur in iúl 1.10 critéir a úsáid chun madra ar mhaith leo bheith acu a roghnú athmhachnamh agus aistriú 1.11 athmhachnamh a dhéanamh ar an méid a foghlaimíodh sa snáithe seo agus é sin a chur i bhfeidhm i gcomhthéacs fíor nó samhailteach i dtaca lena madra ‘féin’ Snáithe 2: Aire a thabhairt do mhadraí Foghlaimíonn na scoláiri faoi Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire bia 2.1 sláintiúil agus míshláintiúil a lipéadú ar bhianna madraí 2.2 comparáidí a dhéanamh le bianna atá sláintiúil ag daoine 2.3 clár bia le haghaidh réimse bia folláin do mhadraí a phleanáil agus a dhearadh 2.4 praghsanna bianna madraí i siopaí áitiúla a chur i gcomparáid lena chéile 2.5 bianna so-ite a dhéanamh dá madra ‘féin’ grúmaeireacht 2.6 gnáthaimh shláinteachais do mhadraí a liostú 2.8 fianaise a léiriú d’fhoghlaim i ndiaidh cuairt a thabhairt ar speisialaí, amhail grúmaeir madraí nó tréidlia 2.7 comparáid a dhéanamh idir na héifeachtaí ar mhadraí agus ar dhaoine mura leantar de ghnáis sláinteachais aclaíocht 2.9 aclaíocht fholláin do mhadraí a aimsiú 2.10 comparáidí a dhéanamh idir sin agus na tairbhí a bhaineann daoine as aclaíocht 2.11 míniú conas an madra a aclú go sábháilte 2.12 dea-chleachtas agus feasacht ar shábháilteacht a léiriú agus iad ag siúl le madra foscadh 2.13 míniú cén fáth a mbíonn foscadh ag teastáil ó mhadraí 2.14 comparáidí a dhéanamh idir sin agus foscadh a bhíonn de dhíth ar dhaoine 2.15 taighde a dhéanamh ar chineálacha difriúla foscaidh don mhadra athmhachnamh agus aistriú 2.16 athmhachnamh a dhéanamh ar an méid a foghlaimíodh sa snáithe seo 2.17 rud éigin a dhearadh agus a dhéanamh dá madra féin le húsáid mar fhoscadh, teas, compord nó spraoi Snáithe 3: An madra faoin teach Foghlaimíonn na scoláiri faoi Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire sláinte agus sláinteachas 3.1 rioscaí féideartha sláinte a leagan amach do dhaoine agus madra sa bhaile acu 3.2 bunchleachtais chúram pearsanta a aithint atá le cur i gcrích nuair a bhíonn madra sa bhaile costais a bhaineann le madra a choimeád 3.3 an costas atá leis an madra a choimeád ar feadh lae/seachtaine agus/nó míosa/bliana a ríomh trí áireamhán a úsáid 3.4 fianaise ar roinnt de na costais sin a bhailiú trí chuairteanna a dhéanamh ar dhaoine sa phobal agus/nó trí shiopadóireacht ar líne 3.5 admhálacha siopadóireachta a mhíniú, ag réasúnú (más cuí) cén difear atá idir earraí só agus earraí riachtanacha contúirtí faoin bhaile 3.6 contúirtí féideartha do mhadra i dtimpeallacht an bhaile a liostú 3.7 seicliosta a dhéanamh den dea-chleachtas chun madra a choimeád sábháilte sa bhaile 3.8 daoine, grúpaí nó eagraíochtaí a aimsiú a dtiocfadh leo cabhrú le linn cásanna éigeandála 3.9 rólimirt a dhéanamh de ghlaoch gutháin nó téacs chuig na seirbhísí éigeandála chun teagmhas a bhaineann le madra a thuairisciú athmhachnamh agus aistriú 3.10 athmhachnamh a dhéanamh ar an méid a foghlaimíodh sa snáithe seo agus é sin a chur i bhfeidhm i gcomhthéacs fíor nó samhailteach i dtaca lena madra ‘féin’ Snáithe 4: An madra sa phobal Foghlaimíonn na scoláiri faoi Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire freagrachtaí úinéara 4.1 na freagrachtaí a bhaineann le madra bheith i seilbh duine a liostú 4.2 bá a léiriú i leith daoine a bhfuil eagla orthu roimh mhadraí 4.3 na háisíneachtaí cuí a ainmniú a thugann tacaíocht agus comhairle d’úinéirí madraí 4.4 míniú cad a dhéantar ma thagann tú trasna ar mhadra colgach áiteanna agus imeachtaí a bhaineann le madraí 4.5 a aithint gur gá seiceáil má cheadaítear madraí isteach in áiteanna áirithe 4.6 áiteanna agus imeachtaí a aithint a bhaineann le madraí go speisialta 4.7 cuairt a thabhairt ar cheann amháin, ar a laghad, de na háiteanna sin madraí a chabhraíonn linn 4.8 na bealaí a ainmniú conas is féidir le madraí cabhrú linn sa phobal 4.9 agallamh a chur ar dhuine a oibríonn le madra nó a bhfuil ceann acu a chabhraíonn leo 4.10 feasacht a léiriú ar conas is féidir le madraí cabhrú le daoine éirí neamhspleách athmhachnamh agus aistriú 4.11 athmhachnamh a dhéanamh ar an méid a foghlaimíodh sa snáithe seo agus é sin a chur i bhfeidhm i gcomhthéacs fíor nó samhailteach i dtaca lena madra ‘féin’