Ionchais maidir le scoláirí/Torthaí foghlama Is scáth-théarma é ionchais maidir le scoláirí a nascann torthaí foghlama le samplaí anótáilte de shaothar scoláirí. I gcás na ngearrchúrsaí a d’fhorbair CNCM, beidh samplaí oibre a bhaineann le toradh foghlama ar leith nó le grúpa de thorthaí foghlama ar fáil. D’fhéadfadh go rachadh sé chun tairbhe scoile a dhearann a cuid gearrchúrsaí féin taisce samplaí d’obair scoláirí a chruthú le haghaidh plé agus tagartha amach anseo. 1 Tú féin a choinneáil go maith Foghlaimíonn na scoláiri faoi Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire Cén chaoi a bhfuil mé ag mothú? 1.1 baill choirp a shainaithint agus/nó a ainmniú 1.2 mothúcháin i ndáil le taithí phearsanta a aithint 1.3 réimse téacsanna a úsáid chun foclóir maidir leis an tsláinte fhisiciúil a shainaithint 1.4 a chur in iúl do dhuine fásta a mbeadh aithne acu air/uirthi sa chás go mbeifí ag mothú tinn nó ina mbeadh cabhair ag teastáil Daoine a chabhraíonn le m’fholláine fhisiciúil 1.5 gairmithe leighis agus cúiseanna le cuairt a thabhairt orthu a shainaithint 1.6 teagascóirí agus teiripeoirí a chuireann le folláine fhisiciúil agus mheabhrach a shainaithint 1.7 míreanna tagartha, trealamh, éide agus eispéiris chéadfacha a nascadh le gairmithe leighis, teagascóirí, teiripeoirí agus áiteanna 1.8 cuireadh a thabhairt do ghairmí leighis agus/nó teagascóir agus/nó teiripeoir chun na scoile Céard leis ar cheart dom a bheith ag súil nuair a shroichfidh mé an áit 1.9 cleachtadh a dhéanamh ar chuairt a thabhairt ar ghairmí leighis agus/nó teagascóir agus/nó teiripeoir 1.10 iompar cuí agus tú ag fanacht i seomra feithimh a shainaithint 1.11 amlíne a thógáil ina leagtar amach ‘Cuairt ar...’ 1.12 eolas pearsanta a chur in iúl ar bhealach ar bith Síos tríd an gcúrsa, cuimsíonn ‘bealach ar bith' caint, gothaí, comharthaí, scríobh, amharc, leictreonach agus digiteach. 1.13 aitheantas agus tuiscint a léiriú ar chomharthaí amhairc sóisialta (cógaslann nó leithris, lógónna, bealach amach, brúigh, tarraing, srl.) atá sa timpeallacht áitiúil 2 Ag breathnú go maith Foghlaimíonn na scoláiri faoi Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire Cúram pearsanta 2.1 páirt a ghlacadh i bplé faoina thábhachtaí atá sé cúram a dhéanamh den chuma phearsanta a bhíonn orthu agus roinnt bealaí chun aire a thabhairt dá gcuma a ainmniú 2.2 riachtanais chúraim phearsanta a thabhairt le fios 2.3 réimse téacs a úsáid chun plean cúraim phearsanta a chruthú 2.4 táirgí cúraim phearsanta a roghnú le húsáid agus tascanna atá déanta a mharcáil ar an bplean cúraim phearsanta Ag cabhrú liom breathnú go maith 2.5 soláthraithe seirbhísí áilleachta/grúmaeireachta sa phobal áitiúil a shainaithint agus na seirbhísí difriúla a sholáthraíonn siad a liostú 2.6 a aithint, trí théacs de chineál ar bith a úsáid, go dteastaíonn airgead le híoc as na seirbhísí sin agus an méid airgid a theastóidh do na seirbhísí difriúla a ríomh 2.7 páirt a ghlacadh i bhfíor-choinne nó i gcoinne shamhlaíoch agus an choinne a thaifeadadh pé bealach is fearr leo 2.8 imeacht ama a aithint agus iad ag fanacht 2.9 réimse téacsanna a sheicheamhú chun na rudaí a bhfuil siad ag súil leis ag an gcoinne a thaispeáint Itheachán sláintiúil agus aclaíocht 2.10 bianna a rangú faoi na ceannteidil sláintiúil agus míshláintiúil 2.11 an chúis a bhfuil aiste bia cothromaithe ag teastáil a mhíniú 2.12 suirbhé a dhéanamh ar an mbia a itear ag am lóin ina scoil agus picteagram a dhéanamh de na torthaí 2.13 clár aclaíochta laethúil a chruthú agus uaineadóir a úsáid nó gníomhaíochtaí comhairimh a dhéanamh agus aclaíocht á déanamh 2.14 breac-chuntas a thabhairt ar bhealaí chun ithe go sláintiúil agus coinneáil aclaí ar bhealach ar bith (póstaer, fógra raidió, srl.) 2.15 páirt a ghlacadh i ngníomhaíocht choirp shláintiúil sa phobal níos leithne Na héadaí atá le caitheamh 2.16 réimse éadaí a láimhseáil agus uigeachtaí difriúla éadaí a fhiosrú 2.17 éadaí a eagrú i gcatagóirí difriúla (dath, aois, aimsir, cuspóir, srl.) 2.18 na cineálacha éadaí a chaith siad agus iad ag fás, ag amanna difriúla den bhliain agus i gcomhair ócáidí/cuspóirí éagsúla a shainaithint 2.19 idirdhealú a dhéanamh idir éadaí salacha agus glana agus céimeanna a shainaithint chun iad a ghlanadh agus a chothabháil 3 Beign great Foghlaimíonn na scoláiri faoi Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire Tá mé iontach 3.1 a aithint go bhfuil a ngnéithe féin uathúil agus na cosúlachtaí agus na héagsúlachtaí idir iad féin agus daoine eile a shainaithint 3.2 a ngnóthachtálacha, cumais agus scileanna féin mar aon le cinn daoine eile a shainaithint agus a cheiliúradh 3.3 na rudaí is maith leo agus a bhfuil spéis acu iontu a chur in iúl ar bhealach ar bith 3.4 machnamh a dhéanamh ar an obair a chruthaigh a gcomhscoláirí, ag aithint cosúlachtaí agus éagsúlachtaí agus freagairt go cuí M’fholláine mheabhrach 3.5 an chiall atá le meabhairshláinte dhearfach a bheith agat a shainaithint 3.6 tuiscint a léiriú gur cuid den saol é botúin a dhéanamh agus foghlaim uathu 3.7 na cineálacha difriúla dúshlán agus an strus a bhaineann leo sa saol a aithint 3.8 raon straitéisí agus teicnící le déileáil le dúshláin agus strus an tsaoil a shainaithint agus a chleachtadh 3.9 leas a bhaint as teicnící scíthe agus aireachais A bheith sóisialta 3.10 Áiteanna agus iompraíochtaí poiblí/phríobháideacha a aithint 3.11 Idirdhealú a dhéanamh idir daoine a bhfuil agus nach bhfuil aithne acu orthu 3.12 beannú do dhaoine de réir mar is cuí ar scoil agus sa phobal níos leithne 3.13 iompraíocht agus béasa cuí a shainaithint nuair a bhíonn cuairt á tabhairt ar chonláistí/áiseanna ar scoil agus sa phobal níos leithne Cur le mo phobal 3.14 cúram agus meas orthu féin, ar a bpobal agus ar an timpeallacht a shainaithint agus a léiriú 3.15 cur le cinnteoireacht sa rang agus/nó sa ghrúpa chun cinneadh a dhéanamh ar ghné dá bpobal ar mhaith leo cur leis 3.16 plé a dhéanamh ar an méid a bheidh le déanamh lena chinntiú go dtarlóidh an ghníomhaíocht agus na cinntí sin a chur i bhfeidhm 3.17 fianaise ghrianghrafadóireachta a bhailiú chun an ghníomhaíocht a léiriú agus machnamh a dhéanamh air