Aonaid Tosaíochta Foghlama
Tá cúig Aonad Tosaíochta Foghlama ag croílár gach Clár Foghlama Leibhéal 2. Ullmhaítear an scoláire leo do dheiseanna, do fhreagrachtaí agus d’eispéiris shaol an duine fásta agus na hoibre agus foghlaim ar feadh an tsaoil. Is iad na cúig ATF ná Cumarsáid agus litearthacht, Uimhearthacht, Cúram pearsanta, Cónaí i bpobal agus Ullmhú don obair. Cuirtear i láthair iad mar aonaid astu féin ach nuair a úsáidtear iad i gcláir foghlama comhtháthófar agus forbrófar iad i réimse leathan comhthéacsanna foghlama.
Déantar cur síos ar gach ATF i dtéarmaí ginearálta, le liosta achomair de phríomhghnéithe gach ATF leagtha amach ina dhiaidh sin i dtábla. Ina dhiaidh sin, tá torthaí foghlama níos mionsonraithe a bhaineann le gach ceann de na gnéithe. Déantar cur síos sna torthaí foghlama ar an méid a bheidh an scoláire in ann a dhéanamh chun fianaise a thaispeáint gur baineadh amach an fhoghlaim.
Ailínítear na torthaí foghlama le haghaidh gach ATF go
ginearálta leis na Táscairí Leibhéil le haghaidh Leibhéal 2 den CNC .
Tá na ATFanna nasctha go soiléir le chéile; tá siad fite fuaite ina chéile ar mhórán bealaí. Is gné lárnach den fhás pearsanta é feasacht an scoláire a chothú i ndáil le hidirspleáchas na réimsí sin agus cuireann sé go mór leis an gcuspóir atá uainn ag deireadh thiar: foghlaim ar feadh an tsaoil.
Tá an chumarsáid mar thaca agus mar bhonn faoi gach foghlaim agus tá sí ríthábhachtach le bheith in ann an fhoghlaim a aistriú. San aonad seo, cuimsítear bealaí briathartha agus neamhbhriathartha araon san fhoghlaim chun eolas a fháil agus a thabhairt. D’fhéadfaí an chumarsáid a dhéanamh trí éisteacht agus freagairt agus córais chumarsáide breisithí nó malairte á núsáid.
Tá an litearthacht ríthábhachtach don fhoghlaim toisc go mbíonn teacht ar an gcuraclam ar fad léi, agus mar bhonn agus mar thaca fúithi tá an nós go bhforbraíonn an scoláire cumas sa léitheoireacht agus sa scríbhneoireacht mar chuspóir ann féin agus mar mhodh chun foghlaim nua a fháil agus a chur in iúl. Féachtar ar scileanna léitheoireachta agus scríbhneoireachta a fhorbairt san aonad seo agus cuimsítear ann an chaoi a núsáidtear TFC sa chumarsáid. Úsáidtear an téarma cumarsáid ar bhealach ginearálta san aonad seo, ina ndéantar an chaoi gur féidir leis an scoláire cumarsáid a dhéanamh trí na healaíona mothúchánacha ar nós an cheoil agus an damhsa a mheas.
to how ICT is used in communication. The term communication is
used in a broad way in this unit, which also considers how students
can communicate through the expressive arts such as music and
dance.
Foghlaimíonn na scoláiri faoi | Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire |
---|---|
Labhairt go cuí le haghaidh cuspóirí éagsúla agus aird mar éisteoir a thaispeáint |
|
Iompar neamhbhriathart ha a úsáid chun teachtaireacht a chur in iúl across |
|
Léitheoireacht chun eolas bunúsach a fháil |
|
Réimse foirmeacha scríbhneoireacht a a úsáid chun tuairimí a chur in iúl |
|
Ealaíona mothúchánacha a úsáid chun cumarsáid a dhéanamh |
|
Teicneolaíoch taí oiriúnacha a úsáid i gcomhair réimse críocha |
|
Tá níos mó i gceist leis an uimhearthacht ná fothacar na matamaitice. Is scil saoil í ina leagtar béim ar an réasúnaíocht agus déanamh céille. Tá sí fite fuaite san fhoghlaim agus ina taca di tríd an gcuraclam.
San aonad seo féachtar ar an gcaoi gur féidir leis an scoláire feasacht ar phatrúin agus ar ghaolta i gcruthanna agus in uimhreacha a fhorbairt, mar aon le scileanna meastóireachta agus tomhais. Meastar gur cuid lárnach den aonad é cumas an scoláire chun fadhbanna a réiteach freisin.
Scil saoil laethúil is í an uimhearthacht a bhfuil feidhm shuntasach aici sa bhaile agus i saol an phobail, mar aon le i réimse an fhoráis agus an ghaisce acadúil.
San aonad seo, baintear úsáid as raon leathan d’eispéiris ón saol mar atá, rud a chabhraíonn leis an scoláire eolas agus tuiscint a fhorbairt i raon topaicí, mar shampla uimhreas, cruthanna, spás, airgead, am agus tomhas.
Foghlaimíonn na scoláiri faoi | Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire |
---|---|
Airgead a bhainistiú |
|
Feasacht faoi uimhreas a fhorbairt |
|
Feasacht faoi theocht a fhorbairt |
|
Feasacht faoi mheáchan agus acmhainn a fhorbairt |
|
Feasacht faoi fhad agus achar a fhorbairt |
|
Áireamhán a úsáid |
|
Feasacht spáis a fhorbairt |
|
Sonraí a úsáid i gcomhair réimse críocha éagsúla |
|
Cruthanna a úsáid |
|
Feasacht ama a fhorbairt |
|
Baineann an t-aonad seo le forbairt phearsanta an scoláire. Déileáiltear le sláinte agus folláine an scoláire ann, lena gcuimsítear réimsí ar nós gnásanna bia shláintiúil agus nósanna maireachtála sláintiúla. Baineann sé leis an scoláire a chumasú le bheith a neamhspleáiche is féidir maidir lena riachtanais chúraim phearsanta. San áireamh leis sin beidh feasacht faoi ghnéasacht, an strus a láimhseáil, agus conas a bheith sábháilte i réimse comhthéacsanna.
Foghlaimíonn na scoláiri faoi | Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire |
---|---|
Cúram maith pearsanta laethúil a fhorbairt |
|
Gnásanna bia shláintiúil a fhorbairt |
|
Nós maireachtála sláintiúil a fhorbairt |
|
Bheith in ann an strus a láimhseáil |
|
Eolas ar chonas bheith sábháilte |
|
Bheith feasach ar do ghnéasacht |
|
Mothúcháin a aithint |
|
Cinntí pearsanta a dhéanamh |
|
San aonad seo, cabhraítear leis an scoláire straitéisí a fhorbairt chun caidrimh dhearfacha a bhunú agus a choinneáil leis na daoine thart timpeall air. Áirítear ar na gnéithe bheith in ann déileáil le coimhlint agus conas cabhair agus comhairle a lorg. Féachtar ar phobal áitiúil an scoláire freisin agus úsáid na náiseanna áitiúla atá ar fáil dó.
Foghlaimíonn na scoláiri faoi | Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire |
---|---|
Caidrimh dhearfacha a chothú |
|
Coimhlint a réiteach |
|
Áiseanna áitiúla a úsáid |
|
Cúnamh agus comhairle a lorg |
|
Roghanna tomhaltóra a dhéanamh |
|
Leis an aonad Ullmhú don Obair, cabhraítear leis an scoláire an t-aistriú a dhéanamh ón scoil go dtí an breisoideachas, an oiliúint nó an fhostaíocht. Dírítear ar an scoláire a ullmhú don saol oibre trí ghníomhaíochtaí ar nós curriculum vitae a fhorbairt agus na seirbhísí éagsúla sa phobal áitiúil a shainaithint chun scileanna nua neamhspleácha a bhaint amach, mar shampla an cumas chun iompar poiblí a úsáid. Féachtar freisin ar an gcaoi gur féidir leis an scoláire scileanna sláinte agus sábháilteachta a fhorbairt agus spriocanna a shocrú don fhoghlaim.
Samplaí de ghníomhaíochtaí atá bainteach le hobair. Is féidir réimsí eile gairme a roghnú Gairneoireacht
• Roinnt crann agus tor coitianta a shainaithint
• Raon uirlisí agus trealamh garraíodóireachta coitianta a úsáid
• Dialann garraíodóireachta a choinneáil, na tascanna á logáil
• Na coinníollacha a chabhraíonn le plandaí fás agus teacht go maith a ainmniú
• Cur síos a dhéanamh ar na ceithre phríomhchéim de shaolré planda
• Cur síos a dhéanamh ar roinnt feidhmeanna de dhuilleog planda
• Cleachtais shábháilte oibre a thaispeáint sa ghairdín
Páirt a ghlacadh i mionfhiontar
• Cinneadh a dhéanamh faoi tháirge nó seirbhís
• Na tascanna a shainaithint agus róil a shannadh
• Maoiniú a fháil d’ábhair chearta trí scaireanna a dhíol
• Idirbhearta airgeadais a thaifeadadh
• Táirge a tháirgeadh nó seirbhís a chur i gcrích
• Fógra a chruthú le haghaidh an táirge nó na seirbhíse
• An táirge nó an tseirbhís a dhíol
• Athbhreithniú ar an bhfiontar a chur i gcrích
Ócáid scoile a phleanáil
• Na tascanna éagsúla a bhaineann leis an ócáid a phleanáil a shainaithint
• Cuirí agus póstaeir a dhéanann fógraíocht ar an ócáid a dhearadh
• Buiséad a bhunú agus oibriú laistigh de
• Sólaistí a phleanáil agus a ullmhú
Turas lae a eagrú
• Ceann scríbe a shainaithint
• Cead a lorg ón bPríomhoide
• Cead a fháil ó thuismitheoirí/chaomhnóirí Plean turais a chruthú don lá • Gnás éigeandála má chailltear duine éigin a shainaithint
• Glao a chur ar an ionad agus socruithe a dhéanamh don chuairt
• Iompar a eagrú don lá
• Imeachtaí an lae a thaifeadadh trí cheamara nó físcheamara a úsáid
• Athbhreithniú ar an turas lae a scríob
Foghlaimíonn na scoláiri faoi | Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire |
---|---|
Bheith in ann spriocanna a shocrú don fhoghlaim |
|
Fáil amach faoin obair |
|
Ag réiteach do ghníomhaíocht a bhaineann le hobair |
|
Feasacht faoi shláinte agus sábháilteacht maidir le trealamh a úsáid a fhorbairt |
|
Páirt a ghlacadh i ngníomhaíoch t a bhaineann le hobair |
|